شلمچه؛ میزبان قدوم زوار خارجی

این روزها پرخبرترین حوزه شاید مربوط به بخش رویداد مهم اربعین و زوار آن باشد. پس از باد و توفان و بارانی که اواخر هفته گذشته مرزهای مهران و چذابه و شلمچه را به‌هم ریخت و از سرعت تردد زائران کاست، حالا همه چیز به حالت عادی برگشته و تردد زوار با سرعت ادامه دارد.اولین گروه از زوار خارجی که از طریق خاک کشورمان عازم عراق هستند هم از روز دوشنبه گذشته به مرز شلمچه در خوزستان رسیدند و از این مرز راهی عراق شدند.
کد خبر: ۱۱۷۲۷۰۷

مکی یازع، مسئول قرارگاه تغذیه و اسکان شلمچه در این باره به جام جم گفت: در اولین روز ورود زوار خارجی، 240 اتوبوس از زائران آذربایجانی و ترکیه ای با ظرفیت هر اتوبوس 50 نفر به شلمچه رسیده و از این مرز عبور کردند. در روزهای بعد زائران پاکستانی و سایر کشورها هم به این جمع اضافه شدند. یازع از بازدید مسؤولان و بویژه وزیر اطلاعات از مرز شلمچه هم خبر داد. هدف بازدید حجتالاسلام سید محمود علوی از شلمچه، بررسی نحوه رسیدگی به زائران ایرانی و اتباع خارجی عنوان شد. و اما پس از انتشار تصاویر ناراحتکننده آبگرفتگی و بهم ریختگی ناشی از سیل و توفان و آبگرفتگی در مهران در ایلام ، این روزها شاهد تصاویر زیبایی هستیم که جالبترین آن تصویر صفوفی چند کیلومتری از خیل جمعیت زوار اربعین حسینی است که عازم عتباتاند.

از خبرهای نامطلوب این روزها هم قیمتهای نامتعارف و گرانتر از نرخ مصوب بلیت پروازهای اربعین است که در این خصوص هم حرمتا... رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هشدار داده و تاکید کرده نرخ مصوب بلیت پروازهای ایران- عراق در مناسبت اربعین برای یک طرف یک میلیون و صد هزار تومان و برای دو طرف دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده و مردم نباید بلیتی را با قیمتی غیر از این بخرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها