دزدان خانه آخر هفته‌ها به تهران می‌آمدند

سفر برای سرقت

اعضای باندی که آخر هفته‌ها به تهران سفر کرده و به خانه‌های شمال غرب تهران دستبرد می‌زدند، در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۷۱۷۸۱

به گزارش جامجم، تحقیقات پلیس در این پرونده پس از گزارش سرقت از خانهای در خیابان جنت آبادآغاز شد. در تحقیقات مقدماتی مشخص شد، چهار مرد جوان با یک دستگاه خودروی ام وی ام به محل سرقت رفته و بعد از سرقت با همان خودرو از محل فرار کردند.

مشخصات خودرو در اختیار گشتهای پلیس قرار گرفت تا بعد از مشاهده خودرو آن را متوقف کنند. سرانجام ماموران کلانتری 138 جنت آباد خودرو را شناسایی کرده و به راننده دستور ایست دادند که او از محل گریخت. ماموران با تعقیب و گریز و تیراندازی، خودرو را متوقف کرده و راننده را دستگیر کردند.

در بررسیهای اولیه از خودرو، ۱۰۰گرم طلا و علاوه بر آن وسایل مورد نیاز سرقت کشف شد و فرد مورد نظر همراه خودرو به کلانتری منتقل شد. متهم
31 ساله در بازجوییهای اولیه اعتراف کرد که روزهای چهارشنبه هرهفته همراه سه همدستش به تهران آمده و روزهای پنجشنبه اقدام به شناسایی محل مورد نظر خود کرده و با توجه به تعطیلات آخر هفته و تاریکی هوا سرقت را انجام میدادند. همچنین این افراد در بیشتر موارد واحدهای همکف و طبقه اول آپارتمانهای شمال غرب تهران را شناسایی کرده و با روشهایی مثل پنجره روی و بالکنروی اقدام به سرقت میکردند. سارق در دیگر اظهارات خود نیز اعلام کرد یکی از دوستان وی یک خانه مجردی در محدوده نظامآباد اجاره کرده و آخر هفتهها به آنجا میرفتند.

سرهنگ دوم سعید لشینی، رئیس کلانتری
۱۳۸جنت آباد به جامجم گفت: با اعترافات سارق و همکاری او، همدستانش شناسایی و دستگیر شدند. شاکیان هم با مراجعه به کلانتری سارق را شناسایی کردند و اموال خود را تحویل گرفتند.

هشدار پلیس

وی با توصیه به شهروندان گفت: شهروندانی که در ایام پایانی هفته قصد دارند خانه خود را ترک کنند از بسته بودن پنجره و در بالکن مطمئن شوند و از قرار دادن طلا و وجوه نقد زیاد در خانه خودداری کنند، همچنین واحدهای مسکونی طبقه همکف، اول و دوم که دسترسی به آنها از خیابان و حیاط امکانپذیر است از حفاظ ایمنی استفاده کنند و در صورت وجود حیاط با جمعآوری وسایلی که به بالا رفتن سارقان از دیوار کمک میکند، از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها