امـــراه یـــورولـماز را می‌شناسید؟ همان عکاس ترکیه که با انتشار عکسی از کنسولگری عربستان همه توجه‌ها را به خود جلب کرده است. او یکی از عکس‌های خبری جنجالی و ماندگار این سال‌ها را ثبت کرد، عکسی که در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد و از هنرمندان و سیاستمداران گرفته تا مردم عادی با دقت نگاهش کرده و درباره‌اش حرف می‌زنند. در صفحه 10 امروز صابر محمدی سراغ این عکس و حاشیه‌هایش رفته است. البته از آنجا که بسیار دقیق و پرحوصله است تمام صفحات این عکاس را در فضای مجازی هم پیدا کرده و به تحلیل عکس‌ها و همچنین علایق یورولماز پرداخته است. این تحلیل خوب و جامع را از دست ندهید.
کد خبر: ۱۱۷۱۷۰۶

«من عوض شدم ولی تو حسین بچگیمی». این نوحه را با صدای مداح نام آشنای یک دهه گذشته شنیدهایم، مداحی که هر چند این سالها کمتر خوانده، اما امسال در هیات حاج محمود کریمی نوحهای را خواند که تاثیر بسیار بر حاضران گذاشت و دست به دست در فضای مجازی هم چرخید. این نوحه حال خاصی دارد و حال و هوای درد دل با امام حسین(ع) را، به همین دلیل هم شاید اینقدر زود در مخاطب اثر میکند و با او میماند. در همین صفحه، محمدصادق علیزاده، دبیر گروه فرهنگ و هنر سراغ سیدجواد پرئی سراینده این نوحه رفته و مفصل با او حرف زده است. این مصاحبه خواندنی را از دست ندهید.

«پیشونی سفید 2» تازهترین ساخته سیدجواد هاشمی است. او پیشتر بازیگری را در سینما، تئاتر و تلویزیون تجربه کرده و بعدتر هم راهی عرصه کارگردانی شد. او قسمت اول همین فیلم سینمایی را با نام «آهوی پیشونی سفید» ساخت و فروش خوبی هم داشت. حالا در شرایطی که کمتر کارگردانی مشغول ساخت فیلم سینمایی برای گروه سنی کودکان میشود، قسمت دوم آن را اکران کرده و خبر از ساخت قسمت سومش هم داده است. البته هاشمینسبت به وضعیت اکران فیلم هم گلایههایی دارد و این موضوع را روز گذشته اعلام کرده است. ساناز قنبری در صفحه 11 سراغ این فیلم رفته، هم نظر منتقدان را درباره این فیلم پرسیده و هم گلایههای هاشمی را بررسی کرده است.

جایزه «خودنویس» را میشناسید؟ نامش را شنیدهاید؟ خودنویس یک جشنواره کتابخوانی و داستاننویسی است که انتشارات موسسه جامجم قصد برگزاری آن را دارد. هم کتاب میخوانید و هم میتوانید برنده جوایز این رویداد جذاب باشید. با میر شمسالدین فلاح هاشمی، دبیر این جشنواره گفتوگو کردیم تا جزئیات را در اختیارتان بگذاریم و بتوانید خودتان را برای شرکت در خودنویس آماده کنید. این گفتوگو را فاطمه شهدوست انجام داده و سعی کرده از زوایای مختلف درباره این مسابقه اطلاعاتی را کسب کند. خلاصه که صفحه 12 امروز را از دست ندهید و خودنویسی شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها