مقطع حساس‌کنونی - نسخه 2

حکایت سرقت موبایل حکیم

شخصی بر آن شد تا به الاغش سخن گفتن بیاموزد. پس همواره با او سخن می‌گفت و پیرامون مسائل روز بحث و تبادل‌نظر می‌کرد، اما الاغ هیچ نمی‌گفت. حکیمی که از آنجا رد می‌شد، وی را دید و گفت: «ای شخص نادان، تلاش بیهوده مکن و خود را مسخره دیگران منمای. الاغت سخن گفتن نمی‌آموزد.»
کد خبر: ۱۱۷۰۶۲۶

شخص گفت: «ای حکیم، تو شخص باسواد و روزنامهخوانی هستی و در اکثر شبکههای اجتماعی مجازی نیز حضور داری و اغلب حرفهایت از روی حساب است، اما چیزهایی نیز هست که تو نمیدانی.»

حکیم گفت: «مثلا؟»

شخص گفت: «تو فکر میکنی حیوانات قادر نیستند سخن گفتن بیاموزند یا روپایی بزنند یا به استعمال دخانیات بپردازند، در حالیکه همسایه من الاغی دارد که سخن میگوید، گربهای دارد که روپایی میزند و قناریای دارد که سیگار میکشد.»

حکیم گفت: «دروغ میگویی.»

شخص گفت: «نه به این برکت.»

حکیم گفت: «کو ببینم؟»

شخص، حکیم را به خانه همسایه برد و از آنجا که شخص و همسایه هردو خفتکن و زورگیر بودند، همه پولها و ساعت و موبایل و انگشتر و تبلت حکیم را از او گرفتند.

حکیم درحالیکه همهچیزش را درمیآورد که تحویل آنها دهد، گفت: «باشد، من باختم، بد هم باختم، اما اقلا بگویید کجا را اشتباه کردم؟»

شخص گفت: «قناری را. قناری نوک دارد، با نوک چگونه میتوان دخانیات استعمال کرد؟» حکیم گفت: «آه آری، چرا به فکر خودم نرسیده بود؟» و خاموش شد.

امید مهدینژاد

طنزنویس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها