محمد حمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در دیدار با محمد خزاعی دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، از لزوم حمایت از سینمای مقاومت گفت.
کد خبر: ۱۱۷۰۵۴۶

در نشست مشترک محمد خزاعی دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و محمد حمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری، در آستانه برگزاری این رویداد سینمایی پیرامون شناسایی راهکارهای موثر برای تبیین بهتر اهداف فرهنگی جشنواره، چگونگی تعامل با دستگاه‌ها و مراکز سینمایی کشور و همکاری برای اجرای باشکوه‌تر این رویداد بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در این دیدار با بیان اهمیت و ضرورت احیای سینما و ادبیات دفاع مقدس و لزوم بازنشر و عرضه وسیع آنها گفت: بدون تردید، جشنواره مقاومت یکی از سازوکارهای موثر و نتیجه‌بخش برای معرفی سینمای دفاع مقدس در عرصه بین‌الملل است. روندی را که تاکنون این جشنواره طی کرده خوب بوده است با این حال، همچنان، نیازمند تقویت ابعاد پژوهشی و علمی سینمای مقاومت هستیم. او ادامه داد: حوزه هنری و سازمان سینمایی حوزه به حسب ماموریت‌هایی که دارد حمایت معنوی و اجتماعی از این جشنواره را مورد توجه قرار می‌دهد. چرا که اساسا، یکی از رسالت‌های حوزه هنری،‌ ترویج و توسعه مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس است.

او با اشاره به اقدامات حمایتی سازمان سینمایی حوزه هنری از آثار دفاع مقدس و مقاومت خاطرنشان ساخت: حوزه هنری هم در عرصه تولید متن و ادبیات دفاع مقدس، هم در زمینه ساخت فیلم‌های سینمایی، کوتاه و مستند و بویژه، در زمینه حمایت از فیلم‌های سینمایی در اکران سینمایی و پخش ویدیویی کارنامه روشن و مشخصی دارد و مهم‌ترین دغدغه و اولویت ما در تمامی سطوح حمایت، تولید و عرضه آثار دفاع مقدس است.

در این نشست مشترک، محمد خزاعی دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به تشریح ابعاد برگزاری این دوره جشنواره پرداخت و عنوان کرد: مقاومت، جشنواره‌ای است که از لحاظ ماهیت، هویت و مانیفست اهمیت دارد و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

به گفته خزاعی، جشنواره‌ای با این نگاه، گستردگی و سطح کیفی در خاورمیانه و آسیا نداریم و در دنیا هم جشنواره‌های مشابه بیشتر با رویکردهای متفاوت از این جشنواره برگزار می‌شوند؛ حتی بسیاری از آنها تلاش دارند رابطه مسالمت‌آمیز اسرائیل و فلسطین را نشان دهند و برجسته کنند و نگاه استراتژیک در سینمایشان کمتر به چشم می‌خورد. / فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها