بررسی 2پیام مهم حمله موشکی سپاه به تروریست‌ها

یک تیر و 2 نشان

از زمانی که حادثه تروریستی در رژه نیروهای مسلح به وقوع پیوست و خون مردان و زنان بیگناه و کودک چهارساله، در خیابان لشکر اهواز بر زمین ریخته شد تردیدی وجود نداشت که این حمله کور بی‌جواب نخواهد ماند. بدخواهان و دشمنان ایران باید بدانند و این نکته را همواره آویزه گوش خود کنند که خیال خام ایجاد ناآرامی و آشفتگی در ایران با نابودی آنها برابر است.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۴۳

بامداد دیروز و حوالی ساعت دو صبح بود که نیروی هوافضای سپاه طی عملیاتی با نام «ضربت محرم» و با رمز مقدس «یاحسین(ع)» با سه فروند موشک ذوالفقار و سه فروند موشک قیام از منطقه کرمانشاه، مقر گروهک تروریستی داعش در شرق فرات را از فاصله 570 کیلومتری هدف ضربات مهلک و مرگبار قرار داد. همچنین 7 فروند پهباد رزمی نیروی زمینی سپاه نیز با حضور در منطقه، اقدام به موشک‌باران و بمباران مواضع تروریست‌های تکفیری کردند.

براساس اطلاعات و گزارش‌های دقیق دریافتی، در این عملیات تعدادی از سرکردگان و عناصر مؤثر جنایت اخیر تروریست‌ها به هلاکت رسیده و مجروح شده‌اند، همچنین زیرساخت‌های آمادی و انبار ذخیره مهمات آنان منهدم شد. خبرگزاری فارس، محل فرود موشک‌های سپاه را، منطقه‌ای در «البوکمال» در استان دیرالزور معرفی کرده است.

جایی که براساس اقدامات اطلاعاتی، مشخص شد محل هدایت تروریست‌های جنایت اهواز بوده و عوامل گروهک تروریستی الاحوازیه، از نیروهای داعش در این منطقه خط گرفته‌اند. با حمله سپاه پاسداران به تروریست‌های حاضر در این منطقه که در نزدیکی منطقه تحت تسلط ارتش آمریکاست علاوه بر انتقام از تروریست‌های حادثه اهواز، حامیان تروریست‌ها نیز از نزدیک مشاهده کردند که ایران در موضوع امنیت با کسی شوخی ندارد.

مشخصات موشکهای شلیک شده

موشک قیام از جمله تازهترین دستاوردهای نظامی وزارت دفاع است که البته ایده اولیه ساخت آن از سوی سردار شهید طهرانیمقدم ارائه شده بود و در مرحله نهایی رزمایش موشکی «اقتدار ولایت» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آزمایش آن را با موفقیت انجام داد. بهگفته کارشناسان این موشک 6 تنی را باید «دروازه ورود ایران به عرصه جدید در ساخت موشکهای بالستیک» دانست.

«ذوالفقار» هم یکی از دقیقترین موشکهای ساخت ایران است. منابع رسانهای غربی درباره موشک ذوالفقار میگویند: این موشک در ارتفاعی پایین هدف خود را مورد اصابت قرار میدهد و بردی در حدود 700 کیلومتر دارد.

در حمله قبلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز این دو موشک امتحان خود را بخوبی پس دادند.

در شامگاه 29 خرداد 96 نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 6 فروند موشک سطح به سطح ذوالفقار و قیام را از نزدیکی مرزهای غربی به سمت استان دیرالزور و مراکز و پایگاههای نظامی گروه تکفیری ـ صهیونیستی داعش شلیک کرد. این موشکها با طی مسافت چند صد کیلومتری اهداف مورد نظر را به دقت مورد اصابت قرار دادند.

پس از این حمله موشکی دقیق، برخی رسانههای غربی مثل بیبیسی فارسی در اقدامی منفعلانه باب گفتوگویی را با یکی از مسؤولان نظامی رژیم صهیونیستی باز کرد تا دقت موشکها را زیر سوال ببرد و در نهایت این عملیات را ناموفق جلوه دهد. البته این تلاش در پی انتشار اسناد و مدارک بعدی پیرامون این اتفاق بهجایی نرسید.

ایجاد شبهه مجازی

همزمان با انتشار خبر حمله سپاه به مواضع تروریستها در شرق فرات، گروهی در فضای مجازی مدعی شدند یکی از موشکها در نقطهای در استان کرمانشاه سقوط کرد که بلافاصله این موضوع از سوی هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه تکذیب شد.

فایلهای تصویری ارسالی هم بر این تاکید دارد که خبر سقوط موشک صحت نداشته بلکه مخزن سوخت یکی از موشکها به زمین افتاده است. اساسا بعد از هر حمله و گوشمالی سختی که از سوی ایران علیه تروریستها و آشوبگران اتفاق میافتد، عدهای در فضای مجازی و سایتهای اپوزیسیون درصدد ایجاد تردید و شبهه در اذهان عمومی برای زیرسوال بردن توانمندیهای دفاعی هستند. ایجاد چنین فضایی با هدف القای این مطلب به جامعه ایرانی شکل میگیرد که باوجود همه پارامترها و فاکتورهای امنیتی و دفاعی و داشتن امکانات بازدارنده برای پاسداری از کیان کشور آن گونه که بیان میشود ایران کشور امنی نیست و توان دفاع از خود را ندارد.

اما واقعیتهای موجود نه تنها این شبهه را تایید نمیکند بلکه مستندات حاکی از بالابودن ضریب امنیت در کشور است و در مقایسه با بسیاری از کشورهای قدرتمند دنیا که هرازگاهی در معرض اقدمات تروریستی قرار میگیرند از وضعیت بسیار بهتری به لحاظ دفاعی و امنیتی برخورداریم.

از سوی دیگر این شبهه ایجاد شده که چرا در حالی که گروهک تروریستی الاحوازیه مسؤول حمله به مراسم رژه اهواز بوده، مقر تروریستهای داعشی مورد هدف قرار گرفته است؟

پاسخ به این پرسش نیز روشن است، چرا که این حملات سپاه در واقع حمله به عقبه معنوی گروهک تروریستی الاحوازیه است.

این گروهک تجزیهطلب از سوی عربستان و امارات حمایت مالی میشود و طبیعی است با حمله به نمایندگان اصلی عربستان و امارات در منطقه یعنی داعش، ضربه اصلی را حامیان تروریستها دریافت خواهند کرد.

مراحل دیگر انتقام در راه است

سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حمله دیروز به مواضع تروریستها گفت: کارهای اطلاعاتی دستگاههای مسؤول نشان داد که تروریستهای عامل جنایت اهواز ضمن اینکه ارتباطاتی با گروههای ضدانقلاب داشتند، از داعش خط گرفتهاند و داعش این افراد را از منطقه دیرالزور سوریه هدایت کرده است، که بحمدا... بامداد دیروز عملیات سنگین موشکی و پهپادی با موفقیت کامل انجام شد و طبق گزارشهای دقیقی که داریم تاکنون تلفات چشمگیری به داعش وارد شده و تعدادی از فرماندهان باقیمانده این گروه تروریستی نیز به هلاکت رسیدهاند. وی اضافه کرد: مهم این است که پهپادهای جمهوری اسلامی با عبور از یکی دو کشور خود را به این مناطق رسانده و این عملیات را با موفقیت انجام دادند و موشکهای جمهوری اسلامی با طی مسافتهای طولانی با دقت در ساختمانهای بسیار کوچکی فرود آمدند و تلفات وارد کردند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: منطقهای که داعش در شرق فرات در آن استقرار دارد، تحت تسلط ارتش آمریکاست و این موشکها به منطقهای اصابت کرد که به منطقه تحت مسؤولیت آمریکا نزدیک است. سرلشکر باقری تاکید کرد: همه اینها هشداری برای دشمنان است تا در جهت ایجاد ناامنی در ایران حرکتی نکنند؛ چراکه برای رهبر معظم انقلاب و نیروهای مسلح، امنیت مردم خط قرمز است و اگر خطایی صورت گیرد، حتما و با قاطعیت پاسخ داده میشود و همان جمله «یکی بزنند، ده تا میخورند» اتفاق میافتد. وی با بیان اینکه مراحل دیگری از انتقام اتفاق خواهد افتاد، گفت: دشمنان بدانند که نخواهند توانست امنیت کشور را با خطر مواجه کنند.

پاسخ فشنگ با موشک

سردار امیرعلی حاجیزاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به عملیات موشکی و پهپادی سپاه علیه تروریستها در سوریه عنوان کرد: در این عملیات هم از موشک و هم از پهپاد استفاده کردیم تا دشمنان درس عبرت بگیرند و از این گروههای تروریستی حمایت نکنند. آنها باید از این شرایط بترسند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی افزود: ما تا محو کامل تروریستها این مبارزه را ادامه میدهیم و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند اگر آنها یکی بزنند، ده تا میخورند. حاجیزاده با بیان اینکه تروریستها از فشنگ استفاده کردند و ما با موشک جوابشان را دادیم افزود: امنیت ملت ایران خط قرمز ماست و در برابر آن کوتاه نمیآییم. وی ادامه داد: انتقام سختی را از گروه تروریستی مورد حمایت آمریکا و کشورهای عربی منطقه گرفتیم.

در شرق فرات چه خبر است؟

حملات بامداد دیروز سپاه پاسداران، منطقهای در استان دیرالزور در شرق فرات را هدف قرار داد. حملات موفقیتآمیز سال گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در همین منطقه بود. دیرالزور یکی از استانهای تاثیرگذار سوریه است که در مرز این کشور، عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است.

اما در این منطقه چه خبر است که حتی نگرانی رجب طیباردوغان، رئیسجمهور ترکیه را نیز در پی داشته است. اردوغان چند هفته قبل در نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران با اشاره به حضور تروریستها در شرق فرات گفت: «آمریکا در حال کمک کردن به تروریستها در شرق فرات است و نزدیک به 20 میلیون تریلی و 3000 هواپیمای آمریکایی، سلاح و مهمات را به این منطقه حمل کردهاند؛ این نشان میدهد تروریستها تا چه حد در این منطقه قدرت گرفتهاند.» زمانی که سوریه از سوی عوامل آشوبگر مورد حمایت عربستان و امارات و کمی بعدتر داعش با پشتیبانی سران مرتجع عرب و آمریکا دچار آشفتگی شد این استان هم شرایط ویژهای پیدا کرد. بعد از وقوع ناآرامی، بجز شهر دیرالزور که در اختیار دولت سوریه بود شمال و نیمهشمالی مرز این استان و استان حسکه به تصرف کردهای سوریه درآمد و منطقه ابوخشاب هم در اختیار جبههالنصره قرار داشت و بقیه مناطق این استان به اشغال داعش درآمد. بعدها با توجه به اختلافاتی که میان جریانهای درگیر در سوریه علیه محور مقاومت به وقوع پیوست چندباری مناطق دیرالزور میان جریان جبههالنصره، آشوبگران سوری و داعش دست به دست شد. در نهایت بخشی از این مناطق به کنترل نیروهای شورشی سوریه درآمد و آنها کنترل نقاطی از شهر هجین از مناطق بوکمال در حومه شرقی دیرالزور را بهعهده گرفتند اما بقایای داعش پس از شکست در رقا در این منطقه جمع شدند و کنترل شهرک السوسه، الهری و الباغوز در مرزهای عراق و سوریه و تعدادی از روستاهای شرق فرات را به دست داشتند.

آمریکا و گروهی که تحت عنوان ائتلاف آمریکایی موسوم به مبارزه با داعش شناخته میشوند البته مدعی مبارزه با داعش هستند اما همواره برای ایجاد موازنه میان جریانهای درگیر در سوریه و برای اینکه این کشور هیچگاه رنگ آرامش را به خود نبیند، بازی پیچیدهای را بهراه انداختند. آنها از یکسو اعلام میکردند خواهان از بین بردن داعش هستند اما چندی پیش هواپیماهای ائتلاف بینالمللی گروهی از سرکردگان گروه تروریستی و تکفیری داعش را از حومه روستای المراشده در جنوب شرق استان دیرالزور به جای نامعلوم منتقل کردند. آمریکا ادعا میکند که ائتلاف بینالمللی مبارزه با داعش را برای سرکوب این گروه تروریستی تشکیل داده اما برای نجات جان سرکردگان داعشی، آنها را با هواپیماهای خود از مناطق درگیری به مناطق امن منتقل میکند. آمریکا قبلا نیز تعداد زیادی از تروریستهای داعشی را از شرق سوریه به منطقهای دیگر منتقل کرده بود تا آنها را از عملیات ضد تروریستی ارتش نجات دهد. روشهای آمریکا و ائتلاف آمریکا برای پشتیبانی از داعش گوناگون است. از جمله بمباران مواضع ارتش سوریه که طی هفتههای گذشته اتفاق افتاد. براساس گزارشی که اسپوتنیک روسیه ارائه کرده بود دو فروند جنگنده اف-15 آمریکا با بمبهای ممنوعه فسفری به استان دیرالزور سوریه حمله کردند.

فتاح غلامی

سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها