مرتضی پورعلی گنجی در گفت‌و‌گو با جام‌جم:

این گل تقدیم مادرم

وقتی مرتضی پورعلی گنجی به باشگاه یوپن بلژیک ملحق شد، خیلی‌ها به انتقاد شدید از این بازیکن پرداختند. بهترین مدافع ایران در جام جهانی روسیه، مدام از این می‌گفت که می خواهد به لیگ‌های بزرگتر و بهتر برود ولی وقتی به تیم قعرنشین لیگ بلژیک ملحق شد، همه شوکه شدند. به همین دلیل طرفداران ایرانی که دست‌شان به مرتضی نمی‌رسید، به پیج رسمی باشگاه یوپن رفتند و به انتقاد از این بازیکن پرداختند.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۰۴

مرتضی از همان روزها و با وجود انتقادات یک حرف روشن کرد: «یوپن را با چشم باز انتخاب کردم. میدانم در اینجا پیشرفت خواهم کرد. در یوپن من را باور دارند. همیشه این رویای من بوده که بتوانم در اروپا بازی کنم و فکر میکنم یوپن میتواند مسیر من را به سمت باشگاههای بزرگ و لیگهای خوب اروپایی باز کند.»

پیش بینی ماکه لهله، سرمربی تیم و مرتضی تا اینجا درست از آب درآمده است. انگار بازیکن ایرانی شدیدا برای یوپن خوش قدم بوده است چراکه باشگاه در پنج هفته گذشته لیگ بلژیک سه برد، یک شکست و یک مساوی به دست آورده است. مرتضی تبدیل به ستون اصلی دفاعی تیم شده و یوپن با حضور او در این هفتهها کمتر گل دریافت کرده است. از زمانی که این بازیکن در ترکیب قرار گرفته، یوپن در پنج مسابقه تنها 4 گل دریافت کرده است. نباید فراموش کرد قبل از حضور مرتضی، این تیم کیسه گل رقبا بود و در چهار مسابقه 16 گل دریافت کرده بود!

مرتضی از روز اول در تمرینات با انگیزه ظاهر شد و حالا مشخص شده بازیکنی در سطح او تا چه حد میتواند باعث موفقیت یک تیم شود. مرتضی در این باره میگوید: «ابتدا باید تشکر کنم از مجموعه تیم که من را خیلی زود پذیرفتند. از همان روز اول استقبال از من خوب بود. این مهم است که مربی به شما ایمان داشته باشد. من از روزی که آمدم این ایمان را احساس کردم. آقای ماکه لهله به من گفت بازیهایم در جامجهانی را دیده است. او کلی از تیم ملی هم تعریف کرد و گفت تا به حال ندیده بودم بازیکنان یک تیم اینگونه مرد و مردانه برای هم مبارزه کنند.»

مرتضی درباره پیشرفت یوپن در لیگ میگوید: «من میدانستم که مشکلات تیم ما آنقدرها حاد نیست. از طرفی مربی خوبی هم داریم. شک نداشتم که اوضاع سریعا خوب میشود. الان ما جهش خوبی در جدول لیگ بلژیک داشتیم. 6 پله صعود در لیگ داشتیم. ما تیم آخر جدول بودیم ولی در این هفتهها بازیهای خوبی انجام دادیم و با امتیازاتی که به دست آوردیم، به رده دهم جدول رسیدهایم.» در آخرین بازی یوپن مرتضی پورعلیگنجی موفق شد حتی برای تیمش گلز بزند. در بازی کوتریک او موفق شد گل اول تیمش را با ضربهای عالی وارد دروازه حریف کند.

مرتضی در این باره توضیح میدهد: «خیلی خوشحالم که گل زدم. اینجا برای کاشتهها و ضربات کرنر جلو میروم. خواستهای است که سرمربی از من دارد. همیشه سعی کردم بهترین ضربات سر را بزنم. البته بگویم واقعا توقعی برای گلزنی از من نیست. وظیفه من دفاع کردن است ولی از گل زدن هم خوشحال میشوم.» اما او این گل را تقدیم به چه کسی میکند؟ مرتضی در اینباره میگوید: «این گل را تقدیم میکنم به مادرم که دلم برای او بسیار تنگ شده است.»

مرتضی پورعلیگنجی در حرفهای خود را اینطور تمام میکند: «من انگیزه زیادی دارم. در فوتبال دنبال دو چیز هستم. برد و پیشرفت. ما زمانی میتوانیم به برد برسیم که بتوانیم پیشرفت کنیم. من واقعا دنبال تقویت خودم هستم. وقتی به اروپا آمدم یعنی تصمیم بزرگی برای پیشرفت گفتم. میخواهم در ادامه بهترین بازیهایم را برای یوپن انجام دهم. از روزی که آمدهام شک نداشتم امضای قرارداد با این باشگاه به نفع من خواهد بود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها