ماجراهای عجیب در استقلال

خریدهای دردسرساز برای تیم شفر

استقلال تهران قرار بود امسال قهرمان لیگ برتر شود. اگر به مصاحبه‌های ابتدای فصل بازیکنان این تیم نگاهی بیاندازید، چنین چیزی را متوجه می‌شوید. البته در آن روزها هنوز جدایی جپاروف و تیام قطعی نشده بود. بازیکنان تصور می‌کردند حفظ این دو بتواند استقلال را قهرمان لیگ برتر کند. اما در چشم به هم زدنی اوضاع خراب شد. تیام از استقلال رفت و جپاروف هم با مسؤولان توافق نکرد و جدا شد، در حالی که ماندن آنها کاملا به نفع تیم بود.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۱۶

استقلال تصمیم گرفت بازیکنان جدیدی جذب کند. گرو و نویمایر از طریق پسر شفر جذب شدند. طارق هم مورد پسند وینفرد شفر قرار گرفت و به استقلال ملحق شد. بعد از تکمیل تیم، بازیکنان دوباره تاکید داشتند استقلال میخواهد برای قهرمانی بجنگد. شفر در حرفهایش میگفت هدف استقلال همین است. بازیکنان هم میگفتند به محض اینکه تیم هماهنگ شود، میتواند برای قهرمانی مبارزه کند. اما پیشبینیها کاملا اشتباه از آب درآمد. استقلال تهران هفته به هفته بهتر که نه، بدتر شد. آنها حتی از رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شدند. حالا تیم پرمهره این باشگاه در لیگ برتر هم ناکام بوده است. استقلال در 7 مسابقه تنها یک برد و 8 امتیاز به دست آورده که برای آنها بسیار بد است. بازیکنان تیم معتقدند استقلال دوباره جان میگیرد.

این را در مصاحبه بعد از دربی هم متوجه شدید. مثلا فرشید اسماعیلی به جامجم گفت که به آینده این تیم امیدوار است. وریا غفوری هم در این باره تاکید میکند: «تیم تغییرات داشته و تا جا بیفتد، زمان میبرد.» استقلال در دو سال گذشته هم این مشکل را داشت. این تیم در نیم فصل دوم، دو فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت ولی هر بار که آمد برای فصل جدید استارت بزند، تغییرات داشت و به مشکل خورد.

منصوریان دوباره این اتفاق را در استقلال تجربه کرد. شفر هم امسال با چنین مشکلی روبرو شد. البته این مربی هم میتوانست روی خریدهای خارجی دقت کند و یا حداقل باشگاه را تحت فشار بگذارد تا قرارداد تیام و جپاروف را تمدید کنند، او جایی که باید اصرار نکرد و وقتی این خارجیها رفتند و پسرش دو بازیکن برای استقلال آورد، تازه فهمید چه اشتباهی کرده است. حالا الحاجی گرو و نویمایر که قرار بود جای این بازیکنان را بگیرند، حتی پائین تر از سطح جوانترین بازیکنان ایرانی بودهاند. نویمایر که اصلا مصدوم است و نمیتواند بازی کند. گرو هم سنگین است و نتوانسته توقعات را برآورده کند.

جذب بازیکنان خارجی نه تنها مشکلات استقلال را حل نکرده بلکه برای باشگاه مشکل ساز هم بوده است. به گفته یکی از مدیران استقلال، دلارهایی که برای باشگاه خریداری شده و یا از فروش بازیکنان رسیده، تنها و تنها خرج قراردادبازیکنان خارجی میشود و چیزی از آن عاید دیگر بازیکنان خواهد شد. یکی از بازیکنان استقلال در این باره به جامجم میگوید: «مگر باشگاه ما نمیگوید 600 هزار یورو از فروش حسینی و 350 هزار دلار هم از فروش تیام پول در آورده است؟ پس این پولها کجاست؟ ما که تصور میکنیم رقم پائینتر از این حرفهاست. اگر پول را گرفتهاند چرا به بازیکنان نمیدهند؟ الان ما مشکل داریم.» او ادامه میدهد: «ما هم شنیدیم پولها را فقط به خارجیها میدهند. این واقعا چه قانونی است؟ به ما پول نمیدهند ولی پول خارجیها را کامل کنار گذاشتهاند.» صدای اعتراض کم کم در استقلال شنیده میشود. تعدادی از بازیکنان این مساله را به مدیریت باشگاه هم منتقل کردهاند. به نظر میرسد دوباره خرید خارجیها مثل سالهای گذشته برای استقلال داستان زیاد داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها