ده سال پیش بود که سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید برای گوشی‌های همراه معرفی و عرضه شد و از آن زمان تاکنون نیز طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب کرده است. به گزارش ایسنا و به نقل از وب سایت تک کرانچ، دهمین سالگرد تولد اندروید در حالی در فضای مجازی جشن گرفته شده است که هم‌اکنون لقب محبوب‌ترین و فراگیرترین سیستم‌عامل موبایل در جهان را با خود به همراه دارد.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۶۸

ده سال پیش در چنین زمانی بود که شرکت گوگل، نخستین نسخه از سیستم عامل اندروید را روی دستگاه موبایل T-Mobile G1 معرفی و عرضه کرد که آن زمان توسط شرکت تایوانی اچ تی سی تولید میشد و به دکمه کروی شکل و صفحه کلید اسلایدی مجهز بود. آن زمان که اپراتور تیموبایل به اندازه حال حاضر از محبوبیت و معروفیت خاصی بهرهمند نبود، سعی داشت با عرضه یک موبایل با سیستم عامل جدید و پیشرفته، نخستین نسخه از اندروید را نیز روی گوشیهای جدیدش آزمایش کند که در نهایت با موفقیت روزافزونی مواجه شد و توانست سهم قابل توجهی از بازار و توجه کاربران را به سمت و سوی خود جذب کند. یکی از مهمترین عواملی که باعث شد سیستمعامل اندروید در مقایسه با سایر رقبایش عملکرد موفقیتآمیز و بهتری داشته باشد، امکان شخصیسازی آن بود که تا به امروز همواره یکی از بزرگترین نقاط قوت آن محسوب میشود.

تیم مهندسان گوگل با همکاری شرکتهای مختلفی همواره سعی کردهاند که با انتشار نسخههای جدید از این سیستمعامل، به تکامل و پیشرفت آن کمک کنند و همین امر هم موجب شد بسیاری از کاربران از سمت سایر سیستمعاملها به سوی اندروید کشانده شده و مهاجرت کنند. تنوع در اندازه و قابلیتهای گوشیهای هوشمند مجهز به سیستمعامل اندروید موجب شد که در سال ۲۰۱۰ میلادی، اندروید به عنوان دومین سیستمعامل محبوب در جهان شناخته شود. در این فهرست ردهبندی، سیستمعاملهای سیمبین، اندروید و iOS به ترتیب با اختصاص 6/36، 5/25 و 7/16 درصد از سهم بازار در رتبههای نخست تا سوم جای گرفته بودند. اما شرایط خیلی زود تغییر کرد و گوگل پس از همکاری با شرکتهای موفقی نظیر سامسونگ توانست سهم قابل توجهی از بازار گوشیهای هوشمند مبتنی بر سیستم عامل را تصاحب کند و در عرصه رقابت با iOS یکهتازی کرده و سایر سیستم عاملهای مشابه را کنار بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها