درس پرسپولیسی‌ها به الدحیل در آزادی

بازگشت باشکوه

شکست یک بر صفر پرسپولیس مقابل الدحیل در بازی رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، فقط یک پیام داشت: پرسپولیس باید در بازی برگشت در ورزشگاه آزادی به بردی بیشتر از یک گل دست پیدا می‌کرد؛ نتیجه‌ای که در نهایت رقم خورد، در پایان یک بازی حماسی و باشکوه برای پرسپولیسی‌ها.
کد خبر: ۱۱۶۵۴۲۸

دقیقه 33 که گل اول بازی برای الدحیل رقم خورد ورزشگاه آزادی یخ زد. نیمه اول با همین نتیجه تمام شد تا 70 هزار نفر تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی 15 دقیقه پرالتهاب را پشت سر بگذارند. دقایقی که هیچ کس نمیدانست در رختکن قرمزها چه میگذرد.

نیمه دوم با فضایی کاملا متفاوت نسبت به نیمه اول شروع شد. نیمهای که حتی خوشبینترین هواداران پرسپولیس هم فکر نمیکردند این چنین تمام شود.

در دقیقه 58 سیدجلال حسینی وظیفه خود به عنوان یک کاپیتان را به بهترین شکل انجام داد و امید را به اردوی تیمش آورد. او ستون دفاعی تیم بود و عالی کار کرد تا بار دیگر اشتباه بزرگ کیروش را به سرمربی تیم ملی یادآوری کند. سیدجلال در بازی برابر الجزیره امارات هم گل حساس بازی را در وقتهای اضافی به ثمر رساند.

زمان بازی به دقیقه 76 رسید که علی علیپور با حرکتی استثنایی از مدافع مستقیم خود عبور کرد و پاسی عالی را به دهانه دروازه فرستاد تا البریک مدافع الدوحیل به اشتباه دروازه خودی را باز کند. این گل پرسپولیس را تا یک قدمی صعود پیش برد تا ورزشگاه آزادی غرق در امید شود.

دقیقه 79 آن اتفاق بزرگی که هواداران پرسپولیس آرزویش را داشتند رقم خورد. گادوین منشا روی حرکت خوب خود و همین طور اشتباه مدافع حریف با دروازهبان الدحیل تک به تک شد و پس از دریبل زیبای او، گل سوم را به ثمر رساند تا هواداران پرسپولیس را به عرش بفرستد.از این دقیقه به بعد، دقایقی بود که برای هواداران پرسپولیس بسیار سخت گذشت. هم 11 دقیقه باقیمانده بازی و هم پنج دقیقه اضافی که روشن ایرماتوف داور ازبک در نهایت تعجب، آن را هشت دقیقه محاسبه کرد. البته او با این دقایق اضافهتر و البته با اخراج برانکو، شاید میخواست اشتباههایش به ضرر الدحیل را جبران کند. اگر ایرماتوف کمی نامهربانی میکرد، پرسپولیس باید کمال کامیابینیا و محمد انصاری را با کارت قرمز از دست میداد؛ اما خوشبختانه آنها در زمین ماندند.

سوت پایان بازی که به صدا درآمد، پرسپولیس به نیمهنهایی آسیا رفت تا به بازی رفت در روز 10 مهر فکر کند، مسابقهای که خیلی زود از راه میرسد. پرسپولیس علاوه بر صعود، رکورد 9 مسابقه بیشکست الدحیل را نابود کرد.

حالا پرسپولیس علاوه بر نتیجهگیری در بازیهای سخت لیگ برتر باید به یک هدف بسیار بزرگ فکر کند: صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا.

کامیابینیا، انصاری، خلیل زاده و برانکو؛ محرومان بازی بعدی

کمال که سابقه دریافت کارت قرمز مستقیم در همان دقایق ابتدایی بازی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد (فصل گذشته مقابل الهلال)، در بازی با الدحیل، در همان دقیقه 12 با کارت زرد روشن ایرماتوف مواجه شد تا به دلیل دو اخطاره شدن، بازی بعدی تیمش را در لیگ قهرمانان از دست بدهد. محمد انصاری و شجاع خلیلزاده هم مثل کمال کامیابی نیا با کارت زردی که در بازی با الدحیل گرفتند، دو اخطاره شدند تا در بازی بعدی غایب باشند. برانکو هم در لحظات پرالتهاب وقتهای اضافی آنقدر کنار خط به داور اعتراض کرد که با کارت قرمز ایرماتوف از زمین اخراج شد. حالا پرسپولیس بدون این چهار عنصر کلیدی باید به نیمهنهایی برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها