یادداشت:

رادیوهای مناسبتی یک اتفاق نیکو

با وجود این‌که برخی معتقدند که عصر رادیو تمام شده، اما این طور نیست و نظرسنجی‌ها در دنیا نشان می‌دهد این رسانه قدیمی همچنان در سپهر رسانه جایگاه مشخصی دارد و هنوز مخاطبانی هستند که علاقه‌مند به پیگیری برنامه‌های رادیو هستند. بخشی از این مخاطبان را رانندگان تاکسی و نابینایان شکل می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۷۲

بنابراین معاونت صدا در سال‌های اخیر تلاش کرده با بهره بردن از راهبردهای مختلف بهتر نیازهای شنوندگان را پاسخ بدهد و به همین دلیل در ایام مختلف رادیوهای مناسبتی و فصلی را راه‌اندازی کرده که این اتفاق نیکو به مذاق شنوندگان شبکه‌های رادیویی خوش آمده است، زیرا شنوندگان رادیو در هر مناسبتی می‌توانند برنامه‌هایی متناسب با همان ایام مربوط را بشنوند.

به همین دلیل همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایشان، معاونت صدای رسانه ملی برای پاسخگویی به نیاز مخاطبان رادیو محرم را راه‌اندازی کرده که از روز گذشته شروع به فعالیت کرده است.

شنوندگان می‌توانند موج رادیوشان را روی موج اف‌ام ردیف 95.5 تنظیم کنند.

البته طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته این شبکه رادیویی 24 ساعته و سراسری است. بنابراین مخاطبان بدون هیچ گونه مشکلی می‌توانند فرکانس این شبکه را دریافت کنند.

همچنین طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مخاطبان می‌توانند به‌واسطه گوشی‌های تلفن همراه و از طریق اپلیکیشن رادیو محرم را دریافت کنند.

این شبکه رادیویی تلاش می‌کند با پخش مداحی، اشعار عاشورایی، پیام‌های اخلاقی، تبیین سبک زندگی بر اساس آموزه‌های حماسی پر شور حسینی، شعرخوانی، کلام بزرگان و موضوعات متعدد و مرتبط دیگر با نهضت حسینی شرایط را برای فضاسازی عزاداری‌ها در هیات‌های مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی مهیا می‌کند تا نیازهای شنوندگان را تامین کند.

البته تا به امروز برنامه‌های متنوعی با رویکرد محرم، صفر، واقعه عاشورا و ... از شبکه‌های رادیویی پخش شده‌، اما رادیو محرم تلاش دارد حرف‌های تازه‌ای پیرامون این مباحث برای شنوندگان بزند؛ حرف‌هایی که رنگ و لعاب شعاری به خودش نگیرد و شنوندگان به بهترین شکل با نهضت سرخ حسینی که از پدیده‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در تاریخ اسلام است، آشنا شوند تا آموزه‌ها، پیام‌ها و عبرت‌های این نهضت خون تازه‌ای در رگ حیات شیعیان جاری کند و ساحت این واقعه از تحریف‌ها و خرافه‌ها هم مصون بماند.

حادثه کربلا مملو از اتفاقات بزرگی است که هر چقدر هم از این حادثه گفته شود، کم است؛ بنابراین رادیو محرم سعی می کند شنوندگان نهایت بهره را از این رادیو ببرند.

فاطمه عودباشی

روزنامهنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها