حمید زرگرنژاد، نویسنده و کارگردان سینما گفت: متاسفانه این روزها ملاک‌هایی چون تحقیقات، ارزش‌های سینمایی و... در تولید فیلم مهم نیست.
کد خبر: ۱۱۶۳۷۴۴

حمید زرگرنژاد، نویسنده و کارگردان سینما در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره جدیدترین فعالیت خود گفت: متاسفانه دو سال است اشکال محتوایی از فیلمنامه جدیدم گرفته اند و کسی پاسخگوی علت اصلی این جریان نیست و همه چیز از سوی آنها در حد حرف باقی مانده است.

او با بیان اینکه چند مرتبه درخواست مذاکره و گفتمان برای رفع مشکل احتمالی دادیم که متاسفانه بیجواب مانده است، گفت: هم اکنون نگارش فیلمنامه جدید دیگری را شروع کردم که شک ندارم این نیز رد خواهد شد. اما بارها سکانسهای فیلمنامهام را در فیلمهای دیگر روی پرده میبینم.

زرگرنژاد بیان کرد: ابتدا گفتند به پرداخت بهتری نیاز است که با آقای مهران کاشانی این کار را انجام دادیم، اما بعد گفتند اشکال محتوایی دارد که متاسفانه متوجه نشدیم که اشکال محتوایی از چه چیزی گرفته اند و معلق ماندن ما تا به حال پیامد آن است.

این کارگردان درباره تولید «ماهورا» و ویژگیهای این اثر گفت: ما برای ساخت این فیلم زحمت فراوانی کشیدیم تا مخاطب با اثری کاملا مردمی روبهرو شود که فکر میکنم به هدفمان رسیدیم، عاشقانهای که از زندگی شاعرانه ایرانی در جغرافیایی زیبا و در خور پرده بزرگ سینما بود.

او بیان کرد: متاسفانه باید بگویم نسبت به ماهورا بیمهریهای فراوانی شد و علت آن بود که نگاه سیاسی روز جنگ دستمایهاش نبود و پرداختن به واقعهای تاریخی بود یعنی رشادتهای مردم و پافشاری آنها بر حفاظت از خاک و زبان این مرز و بوم و اینکه به جای جنگ، به عشق مردم به زندگی که همانا با آن جنگ را محو کردند پرداخته شده است.

این کارگردان در ادامه با اشاره بهسختی کار در تولیدات سینمای دفاع مقدس عنوان کرد: با برخوردهایی که این مدت با آنها داشتم متوجه شدم سینمای دفاع مقدس متولی و صاحب خودش را دارد و متاسفانه ملاک هایی، چون تحقیقات، ارزشهای سینمایی و... در تولید آنها مهم نیست و اصلا برای این افراد تعریف نشده است و بجز برای عدهای خاص، تقلا و فعالیت در حوزه سینمای دفاع مقدس انگیزه دیگری میطلبد. این روزها تلاش میکنم فقط عصبانی نباشم و امیدوارم بتوانم اینگونه پیش بروم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها