ستاره بالیوود در تلویزیون هند

شمایل جدید باچان!

کی می‌خواد پولدار شه؟ این نه یک پرسش که نام برنامه مسابقه‌ای بسیار پربیننده تلویزیونی هند است. آمیتاب باچان، ابرستاره بالیوود که سال 2000برای اولین بار به عنوان مجری این برنامه در صفحه کوچک تلویزیون دیده شد، اطلاعات تازه‌ای در ارتباط با فصل جدید آن ارائه کرده است. شور و شوق رسانه‌های گروهی برای کسب خبر درباره برنامه مسابقه حضور ذهن، حکایت از محبوبیت بالای آن در بین مردم عادی و مخاطبان انبوه قاب کوچک دارد. باچان می‌گوید بسیار خوشحال است که می‌تواند توقفی در فعالیت‌های سینمایی اش داشته باشد و دوباره به تلویزیون برگردد. اعلام خبر پایان کار فیلمبرداری فصل تازه «کی می‌خواد پولدار شه؟» توسط او، بسیاری را در این کشور پرجمعیت هیجان زده کرده است. این در حالی است که این بازیگر 75 ساله می‌گوید شکل و ساختار برنامه، دستخوش تغییراتی اساسی و بنیانی شده است.
کد خبر: ۱۱۶۳۷۲۱

به گفته باچان، «اولین نکته این است که پرسش‌های مسابقه سخت‌تر شده و جواب دادن به آنها کار ساده و راحتی نخواهد بود. مضمون پرسش‌ها هم در ارتباط با موضوعات خاص است.» در نوع اجرای برنامه هم تغییرات چشمگیر است. این‌بار به جای حضور تلفنی شرکت‌کنندگان با دوستانشان، نوارهای ویدئو خط ارتباطی داخل استودیو با خارج از آن است. نوع اجرای باچان هم با تغییراتی همراه است و او در سری جدید برنامه، با حال و هوای تازه‌ای ظاهر خواهد شد. البته هنوز معلوم نیست حال و هوای تازه باچان چگونه خواهد بود. منتقدان می‌گویند برایشان بسیار جالب است که ببینند حضور تازه باچان، چگونه خواهد بود.

فصل دهم کی می‌خواد پولدار شه؟ را شبکه سونی روی آنتن می‌فرستد. مثل فصل‌های قبل، این برنامه هم پنج روز در هفته (از دوشنبه تا جمعه) پخش می‌شود. برنامه با آن‌که یکی از بی‌شمار برنامه‌های «ریالیتی شو»های تلویزیون هند است، اما محبوب‌ترین آنهاست.اولین فصل برنامه در سال 2000 در شرایطی روی آنتن رفت که پخش این نوع برنامه‌ها در هند متداول و معمول نبود. این برنامه خیلی زود به پربیننده‌ترین برنامه تولیدی تلویزیونی هند تبدیل شد. به اعتراف منتقدان و اهل فن، زمان پخش این برنامه، خیابان‌ها از مردم خالی می‌شد. در یک کلام، اغراق نیست اگر گفته شود تمام مردم هند تماشاچی آن بودند! در همان زمان، صنعت سینمای هند نسبت به این برنامه و حضور باچان در آن اعتراض کرد. بالیوود که فیلم‌هایش در جدول گیشه نمایش شکست تجاری می‌خورد، کی می‌خواد پولدار شه؟ را دلیل اصلی این شکست می‌دانست. تهیه‌کنندگان بالیوودی براین باور بودند که باچان تماشاگران سینما را از آنها دزدیده و پای صفحه تلویزیون نشانده است. اما با وجود تمام انتقادها و اعتراضات همکاران سینمایی باچان به او، این بازیگر هم به کار مجریگری تلویزیونی خود پرداخت و هم در فیلم‌های سینمایی همین تهیه کنندگان معترض بازی کرد!

برنامه کی می‌خواد پولدار شه؟ که در استودیویی نه چندان بزرگ ضبط می‌شود، کار تولید خود را بسیار معمولی انجام می‌دهد. دکورهایی معمولی و نه چندان گران قیمت، باچان و مهمانان برنامه را در خود دارند. مهمانان باید سریع و بدون مکث به پرسش‌هایی که از سوی باچان مطرح می‌شود، پاسخ دهند. سرعت در پاسخگویی، نقش مهمی در برنده شدن شرکت‌کنندگان دارد. منتقدان تلویزیونی بر این باورند که بزرگ‌ترین عامل موفقیت برنامه، حضور باچان به‌عنوان مجری است. این بازیگر قدیمی با تسلط کامل، پرسش‌ها را مطرح کرده و بازی موش و گربه بازی جذابی با شرکت‌کنندگان به راه می‌اندازد. به گفته اهل فن، باچان در این برنامه هم در تمام لحظات مشغول «بازی» است و همین مساله، تماشای آن را جذاب‌تر می‌کند. بعد از موفقیت کلان فصل‌های اولیه کی می‌خواد پولدار شه؟ شبکه‌های مختلف تلویزیونی هند سراغ سوپراستارهای سرشناس و محبوبی چون شاهرخ‌خان و سلمان‌خان رفته و برنامه‌های مسابقه‌ای حضور ذهن مشابهی تهیه و تولید کردند. با وجود موفقیت این برنامه ها، هیچ یک از آنها نتوانست به تکرار موفقیت برنامه باچان بپردازد.

کیکاووس زیاری

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها