زلزله بی خطر

جمعه گذشته چندین زلزله و پس لرزه به قدرت‌های دو تا حدود شش‌ریشتر شهرستان‌های ایرانشهر و کنارک سیستان و بلوچستان را به لرزه درآورد؛ لرزش‌هایی که به برخی خانه‌های خشت و گلی منطقه آسیب‌هایی وارد کرد. فعالان میراثی اما همزمان نگران تخریب آثار تاریخی این خطه تاریخی کشورمان شدند؛ نگرانی‌ای که علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان آن را بی مورد خواند و گفت براساس بررسی‌هایی که از سوی ماموران یگان حفاظت استان تا این لحظه انجام شده، زلزله هیچ آسیبی به آثار تاریخی استان وارد نکرده است.
کد خبر: ۱۱۶۳۴۶۶

وی البته تاکید کرد بررسی کارشناسان و ماموران یگان در مناطق مختلف استان که زلزله در آنها احساس شده ادامه دارد و از آنجا که پسلرزهها همچنان ادامه دارد ممکن است باعث آسیبهایی به برخی آثار تاریخی شود.

ایرانشهر با نام قدیمی پهره در ناحیه مرکزی بلوچستان در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و ۱۵ درصد وسعت این استان را به خود اختصاص داده است. از مکانهای تاریخی و دیدنی ایرانشهر، میتوان به قلعه ناصریه که در مرکز شهر قرار دارد، اشاره کرد. قلعه بمپور که در بخش بمپور ۲۰۰کیلومتری غرب شهر قرارگرفته، آبگرم بزمان، مجتمع تفریحی بوستان و مجتمع نخلستان هم از دیگر اماکن دیدنی ایرانشهر است. ایرانشهر عنوان شهر ملی سوزندوزی را هم از آن خود کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها