استفاده از تاچ‌پد لپ‌تاپ‌ها لذت‌بخش است، اما هنگامی که ماوس را به لپ‌تاپ خود متصل می‌کنید و مشغول تایپ می‌شوید ممکن است حرکت دست شما روی تاچ‌پد و انتقال نشانگر ماوس از بخشی به بخش دیگر یا فشار روی تاچ‌پد کمی اذیت‌کننده باشد.
کد خبر: ۱۱۶۳۱۶۸

اگر میخواهید بهصورت خودکار هنگام اتصال ماوس به لپتاپ، تاچپد آن غیرفعال شود کافی است از یک ترفند ساده کمک بگیرید.

کلیدهای Windows + i را بهصورت همزمان فشار دهید تا پنجره تنظیمات ویندوز برای شما نمایش داده شود.

روی گزینه Devices کلیک کرده و در ادامه از گزینههای موجود در سمت چپ روی Touchpad کلیک کنید.

از سمت راست، علامت چکمارک کنار این عبارت را غیرفعال کنید:

Leave Touchpad on When Mouse is Connected

از حالا به بعد هنگام اتصال ماوس به رایانه بهصورت خودکار تاچپد غیرفعال میشود.

نکته: چنانچه میخواهید تاچپد را برای همیشه غیرفعال کنید کافی است از کلیدهایی که روی صفحهکلید لپتاپ به این منظور طراحی شده، کمک بگیرید.

بهعنوان مثال در اغلب موارد ترکیبی از کلیدهای Fn + F9 غیرفعال کردن همیشگی تاچپد را به همراه دارد. در صورتیکه لپتاپ شما از این کلیدها نیز پشتیبانی نکند، میتوانید در کادر جستوجوی ویندوز عبارت Device Manager را وارد کنید و پس از کلیک روی نتیجه یافت شده با همین عنوان، به بخش Mice And Other Pointing Devices مراجعه و گزینه شامل عبارت Touchpad را کلیک راست کرده و Disable Device را انتخاب کنید.

بازگشت ایمیل در جیمیل اندروید

یکی از امکانات بسیار خوب سرویس جیمیل در نسخه وب، قابلیت Undo یا انصراف از ارسال ایمیل پس از ارسال آن است! به عبارت دقیقتر چنانچه شما ایمیلی را توسط این سرویس ارسال کنید و سریعا متوجه شوید آن را اشتباه ارسال کردهاید یا متنی در ایمیل درج شده که نباید برای مخاطب ارسال شود تا چند ثانیه فرصت دارید ایمیل ارسالی را پس بگیرید و ارسال آن را لغو کنید.

سرویس جیمیل ارسال موفقیتآمیز ایمیل را به شما اعلام میکند، اما با وقفهای چند ثانیهای ایمیل را ارسال میکند و چنانچه پیش از ارسال واقعی شما تصمیم به لغو ارسال ایمیل داشتید این عملیات را برای شما انجام میدهد.

این قابلیت اکنون به اپلیکیشن جیمیل روی دستگاههای اندرویدی نیز اضافه شده و چنانچه بخواهید در تلفن همراه یا تبلت اندرویدی خود مانع ارسال یک ایمیل شوید یا ارسال آن را لغو کنید، میتوانید از فرصتی چند ثانیهای بهرهمند شوید. روش انجام این کار به این شرح است:

مطمئن شوید اپلیکیشن جیمیل نسخه 8.7 و بالاتر روی دستگاه هوشمندتان نصب شده است.

اپلیکیشن را اجرا کرده و ایمیل موردنظرتان را به مخاطب ارسال کنید.

حین ارسال ایمیل و پیش از فرستادن کامل آن در پایین صفحه گزینه Cancel برای جلوگیری از ارسال ایمیل در اختیار شما قرار میگیرد و میتوانید با فشار روی این گزینه عملیات ارسال را لغو کنید.

چنانچه ارسال موفقیتآمیز باشد، در پایین صفحه گزینه Sent برای شما نمایان شده و فرصتی چند ثانیهای برای انصراف از ارسال ایمیل به شما داده میشود.

در این شرایط چنانچه قصد بازگشت و انصراف از ارسال ایمیل را دارید باید سریعا از پایین سمت راست صفحه روی گزینه Undo فشار دهید.


امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها