با برنامه‌هایی آشنا شوید که می‌توانند بهتر از برنامه‌های کاربردی گوگل نیاز شما را برطرف کنند

حتی بهتر از گوگل

همان‌طور که شرکت مایکروسافت با ارائه نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی توانست خود را ارتقا دهد و کاربران بسیاری را به خود وابسته کند، گوگل نیز با معرفی برنامه‌های کاربردی متعدد، توجه خیلی‌ها را از برنامه‌های دیگر به خود معطوف کرده است. این روزها گوگل به قدری محبوب و قدرتمند شده است که برخی تصور می‌کنند همه راه‌ها به گوگل ختم می‌شود و دیگر هیچ...! اما آیا تمام برنامه‌های ارائه شده در گوگل، بهترین هستند؟ گروهی از متخصصان رایانه به بررسی طیف وسیعی از نرم‌افزارها و برنامه‌های مختلف گوگل پرداخته و آنها را با رقبای خود در بازار مقایسه کرده‌اند. اگر شما از آن دسته افراد هستید که فقط از برنامه‌های کاربردی گوگل استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید. در اینجا نام و ویژگی‌های رقبای هفت برنامه اصلی گوگل معرفی شده است که می‌توانند براحتی جای برنامه‌های گوگل را بگیرند و حتی بهتر از آنها عمل کنند.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۳۳

مرورگر ویوالدی بهجای گوگل کروم

مرورگر کروم یکی از اولین برنامههای کاربردی است که طرفداران بسیاری دارد و کاربران متعددی آن را در رایانه خود نصب میکنند. اما باید گفت، گزینههای بهتری هم است. یکی از این برنامهها، مرورگر ویوالدی (Vivaldi) است که بر پایه موتور جستوجوی منبعباز کرومیوم است. ویوالدی یک مزیت عالی دارد و آن دسترسی به فروشگاه وب کروم است. همچنین تمام افزونههایی را که در کروم وجود دارد و به آنها عادت کردهاید، میتوانید در ویوالدی هم نصب کنید. این مرورگر نهتنها ظاهری جذابتر از کروم دارد، بلکه برنامه قدرتمندتری هم هست. به طور مثال در یک وبگاه، تا ۲۰ کلیک کرده و به اعماق وبگاه نفوذ کردهاید و برای اینکه به صفحه اصلی برگردید، زدن ۲۰ دفعه دکمه Back، خستهکننده خواهد بود. اما در مرورگر ویوالدی، دکمه Rewind وجود دارد که شما را بسرعت به صفحه اصلی وبگاه بازمیگرداند.

همچنین ویژگی یادداشت (Note) ویوالدی برای افرادی که ساعتها دنبال پیدا کردن مطلب در اینترنت هستند، بسیار عالی است. در مرورگر ویوالدی میتوان براحتی پاراگرافی را برجسته و سپس آن را با استفاده از راستکلیک در بخش یادداشت (Note) کپی کرد. این بخش از مرورگر ویوالدی میتواند مکانی عالی برای ذخیره موضوعات مورد علاقهتان باشد. در ضمن، با وجود امکان جستوجو، میتوانید مطلب مورد نظرتان را در Note جستوجو کرده و آن را پیدا کنید.

دال بهجای گوگلمپس

تقریبا بیشتر مردم هنگام جست‌وجوی مکان خاصی، از گوگل‌مپس استفاده می‌کنند. در این‌که این نقشه و مسیریابی وظیفه خود را بخوبی انجام می‌دهد، تردیدی نیست؛ اما سرویس‌های بهتری در این خصوص وجود دارد که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته‌ است. یکی از این سرویس‌ها «دال» است که در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تولید شده است. این برنامه چند مزیت نسبت به گوگل‌مپس دارد: می‌توانید چند مسیر سفر را به وسیله آن از قبل برنامه‌ریزی کرده و هنگام سفر، تذکرات لازم از سوی برنامه را دریافت کنید. همچنین این نرم‌افزار از سیستم ناوبری گام‌به‌گام استفاده می‌کند و بهترین مسیر و همچنین وضعیت ترافیکی مسیر را لحظه به لحظه به کاربران - بدون خطا - اطلاع می‌دهد.

دراپباکس در کنار گوگلدرایو

انتقاد از گوگلدرایو که یک سرویس میزبانی فایل است و چند گیگابایت فضای رایگان ذخیرهسازی به کاربران خود اختصاص داده، سخت است؛ اما این فضا برای کسی که صاحب کسبوکار است چندان کافی نیست؛ زیرا چنانچه به فضای بیشتری نیاز باشد باید برایش هزینه پرداخت. متاسفانه از نظر فضای ذخیرهسازی، در حال حاضر سرویس بسیار بهتری از گوگلدرایو وجود ندارد. اما گوگلدرایو گاهی اوقات دچار خطای همگامسازی میشود و نقص این برنامه را میتوان با استفاده از برنامه کاربردی دیگر برطرف کرد. این برنامه کاربردی دراپباکس (Dropbox) است که علاوه بر قرار دادن حجم دو گیگابایت فضای رایگان، دچار چنین خطایی نمیشود. این برنامه توانایی همگامسازی فایلهای چند رایانه مختلف را که بین چند کاربر مختلف که از طریق اینترنت به هم متصلند دارد. وقتی این برنامه را روی گوشی یا تبلت اندروید نصب کنید، بلافصله میتوانید فایلهای خود را آپلود کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. در ضمن فایلهایتان را میتوانید راحتتر از برنامههای دیگر ذخیرهسازی کنید. از طرفی اگر طرفدار برنامه دراپباکس هستید، اما در محل کارتان از گوگلدرایو استفاده میشود، میتوانید از برنامه کاربردی HQ و وبگاه cloudhq.net استفاده کنید. این برنامه در همگامسازی فایلهای دراپباکس و گوگل به شما کمک میکند.

تودوئیست بهجای گوگلکیپ

گوگل‌کیپ یک برنامه کاربردی یادداشت‌بردار است که با آن می‌توانید یادداشت‌های مهم‌تان را حفظ کنید. این برنامه، حتی مطابق زمان‌بندی شما، یادآوری‌هایی را که لازم دارید انجام می‌دهد. اما گوگل‌کیپ بخوبی برنامه کاربردی تودوئیست (Todoist) نیست. مزیت این برنامه در طبقه‌بندی عالی آن است. فهرست کارهایی را که باید انجام دهید، می‌توانید براحتی و به بهترین شکل طبقه‌بندی کرده و کارهای نیمه‌تمام یا انجام‌ نشده را در بخش‌های مربوط به خود ذخیره کنید. همچنین زمان یادآوری وظایفتان در این برنامه را می‌توانید براحتی با تقویم گوگل هماهنگ کنید. با پرداخت کمی هزینه در ماه می‌توانید نسخه‌های بهتر این برنامه را در اختیار داشته باشید.

نیوز نو و فلیپبورد بهجای گوگلنیوز

هربار که سخنی از ارائه اخبار در فضای وب و در قالب الکترونیک به میان می‌آید، همیشه نام گوگل‌نیوز به گوش می‌خورد. افرادی که دائم به دنبال خبرهای تازه هستند، از موتور جست‌وجوی گوگل استفاده می‌کنند تا از برنامه کاربردی‌نیوز آن استفاده کنند. این برنامه، خبرهای مهم‌ترین روزنامه‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما مشکل گوگل‌نیوز این است که خبرها در آن بخوبی مرتب نشده‌اند.

در این خصوص گزینه‌های بهتری وجود دارد. برای مطالعه خبرهای پربازدید، بهتر است از وبگاه خبری newsnow.co.uk استفاده کنید. اخبار این وبگاه به‌روز و با جزئیات کامل است و البته صفحات آن بسرعت باز شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید در مورد سوژه‌ای که نظرتان را جلب کرده است، صدها عنوان خبر مشاهده کنید. دسته‌بندی اخبار در این وبگاه بسیار عالی است؛ در ضمن اگر می‌خواهید سوژه‌های خبری‌تان را شخصی‌سازی کنید و فقط آن دسته از اخبار مورد علاقه‌تان براحتی در اختیارتان قرار بگیرد، از برنامه کاربردی Flipboard و وبگاهflipboard.com استفاده کنید.

اسپاتیفای بهجای گوگلپلی

با استفاده از برنامه پخش موسیقی در گوگل می‌توانید به حدود ۵۰ هزار فایل موسیقی دست یابید. اما اگر بخواهید به هر موسیقی که علاقه‌مند هستید، دسترسی داشته باشید باید مشترک شده و ماهانه مبلغی بپردازید. اما با برنامه کاربردی اسپاتیفای (Spotify) می‌توانید در مقابل شنیدن یک تبلیغ صوتی، فایل موسیقی مورد علاقه‌تان را بشنوید. همچنین می‌توانید با استفاده از این برنامه، به موسیقی در ژانرهای مختلف دسترسی داشته و هر زمان و هر کجا که هستید از شنیدن موسیقی لذت ببرید.

فلیکر بهجای گوگلفوتو

برنامه گوگل‌فوتو، بدون تردید از قدرتمندترین برنامه‌ها بویژه برای کاربران اندروید است. درواقع ویژگی کپی عکس‌ها یا تصاویر ویدئویی گرفته شده با گوشی هوشمند در این برنامه و پشتیبانی از آنها، کافی است که کاربران را به این برنامه علاقه‌مند کند. اما گزینه‌های دیگری هم وجود دارد که کارآمدی بالایی دارد. از این گزینه‌های بهتر می‌توان به برنامه فلیکر (Flickr‌) اشاره کرد.

این برنامه را یاهو خریداری کرده و گرچه سال‌ها مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفت، اکنون کاربران متعددی دارد. یکی از بهترین ویژگی‌های این برنامه، تخصیص یک ترابایت فضای آنلاین رایگان به کاربران خود برای ذخیره‌سازی عکس‌هایشان است. اما فضای ذخیره‌سازی تصاویر در گوگل، فقط ۱۷ گیگابایت است. یعنی ۶۰ برابر کمتر از فلیکر!

منبع: مجله Pc Pro

نادیا زکالوند

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها