استقلال و پرسپولیس، بدون برد به استقبال حریفان قدرتمند قطری رفتند

کابوس آسیایی

شبیه قدم زدن روی اعصاب هواداران می‌ماند، این نتایج ضعیف قبل از رویایی با دو تیم قدرتمند قطری. استقلال در تهران مقابل فولاد با نتیجه صفر- صفر متوقف شد و پرسپولیس هم در مقابل تیم بدون برد صنعت نفت، در آبادان از شکست گریخت تا به همان یک امتیاز راضی باشد. حالا استقلال و پرسپولیس در متزلزل‌ترین شرایط روحی باید به استقبال یکی از سرنوشت‌سازترین دیدارهای این چند سال اخیر خود در لیگ قهرمانان آسیا بروند.
کد خبر: ۱۱۶۰۸۲۰

هت تریک تساوی

تیم برانکو زیاد عادت به مساوی کردن ندارد. آنها فصل گذشته هر گز دو بازی متوالی را با تساوی به پایان نرساندند. دو فصل پیش هم برانکو در حالی پرسپولیس را قهرمان کرد که فقط در یک مقطع، این تیم در دو بازی متوالی خود مساوی کرد. اما انگار همه این رکوردها را باید فراموش کرد. برانکو برای اولین بار در دوران حضورش روی نیمکت پرسپولیس، در سه بازی متوالی مساوی کرد؛ آن هم درست در آستانه بازی با الدحیل قطر در یکچهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا.

بعد از دو تساوی بدون گل مقابل استقلال خوزستان و نفت مسجد سلیمان، این بار تیم برانکو مقابل صنعت نفت آبادان که اتفاقا تیمی پر اشتباه در خط دفاعی بود تن به تساوی داد. حالا دیگر خبری از رکورد بسته ماندن دروازه قرمزها هم نیست، چون دروازه علیرضا بیرانوند، در آبادان روی اشتباهی که شماره یک تیم ملی در جایگیری مرتکب شد، باز شد.

البته باز شدن پای علی علیپور به گلزنی، پس از حدود 420 دقیقه خبر خوشحالکنندهای بود برای قرمزها، اما وقتی حریف تیم قدرتمندی چون الدحیل قطر باشد، این دلخوشی بزرگ محسوب نمیشود. پرسپولیس حالا با سه تساوی متوالی و درحالی که در 285 دقیقه اخیر، فقط یک بار موفق به گلزنی شده به استقبال الدحیل میرود؛ دیداری که با این روند تیم برانکو، ترسناک تر از همیشه احساس میشود.

توقف در آزادی

اوضاع استقلال هم در آستانه بازی با السد چندان تعریفی ندارد. حالا نزدیک به یک سال از حضور وینفرد شفر روی نیمکت آبیها میگذرد اما هواداران استقلال هرگز به یاد ندارند تیمشان با این مربی آلمان در دو بازی متوالی گل نزده و فقط یک امتیاز به دست آورده باشد!

اما این آمار بد حالا در آستانه بازی با السد سراغ استقلالیها آمده است. تیم شفر پس از شکست یک بر صفر مقابل پارس جنوبیجم، برای دومین بازی متوالی هم در گلزنی ناکام ماند تا این بار در ورزشگاه آزادی و در حضور تماشاگران خودی، مقابل تیم فولاد به یک تساوی ملالآور صفر- صفر رضایت دهد. کسب تنها یک برد در پنج بازی شروع فصل، هواداران استقلال را در آستانه بازی با السد نگرانتر از همیشه میکند، بخصوص حالا که تیم قطری در اوج آمادگی قرار دارد و حریفانش را با شش گل و ده گل در لیگ قطر شکست میدهد.

استقلال دوشنبه در آزادی میزبان السد قطر است و پرسپولیس هم سهشنبه در قطر به مصاف تیم الدحیل خواهد رفت. امیدواریم نتایج بد دو نماینده پرطرفدار کشورمان در هفتههای اخیر، تاثیری در نتایج این دو تیم در بازیهای آسیایی پیش رو نداشته باشد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها