کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا دو روز آینده به علت رخنه هوای پرفشار روند کاهش دما ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۵۲
روند کاهش دمای هوا ادامه دارد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، محمد اصغری افزود: مهم ترین پدیده جوی که باعث تعطیلی ادارات در سیستان و بلوچستان شد وزش باد و گرد و خاک در شرق کشور است که در زابل، هیرمند و حتی نیمروز هم وجود داشت و تا عصر یکشنبه بر شدت آن افزوده خواهد شد.

وی گفت: برای خراسان جنوبی و به ویژه نهبندان و حتی بیرجند و زیرکوه شرایط اب و هوایی خیلی مناسب نیست اما در روزهای دوشنبه و سه شنبه مقداری از الودگی هوا با وزش باد کاهش پیدا می کند.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در جنوب شرق به دلیل سوی جریانات دریا به خشکی مانند شهر سراوان احتمال طوفان وجود دارد در هرمزگان هم بارش در ساعات بعد از ظهر وجود خواهد داشت و در کل شرق دریای عمان مواج است و صیادان باید مراقب باشند که از بندر دیلم تا مطاف ارتفاع موج می تواند تا 150 سانتیمتر هم برسد.

اصغری گفت: در خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان غبار انتقالی از عراق شرایط دید را کم خواهد کرد و وزش باد و گرد و خاک در جنوب استان تهران هم مانند اصفهان و سمنان وجود خواهد داشت.

وی افزود: در پایتخت به دلیل رخنه پرفشار هوا کاهش دما را خواهیم داشت و این وضع تا 24 ساعت آینده ادامه خواهد داشت و بارش ها در البرز و حتی قزوین هم خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها