نمک یکی از محبوب‌ترین طعم‌دهنده‌هاست که موجب بهبود ماندگاری مواد غذایی نیز می‌شود. بویژه مواد غذایی فرآوری‌شده چون باید ماندگاری بالایی داشته باشند نمک‌شان هم زیاد است. حتما می‌دانید که مصرف مداوم غذاهای پرنمک با عوارضی همچون افزایش فشارخون همراه خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با شایع‌ترین علائم هشداردهنده مصرف بی‌رویه نمک در بدن بیشتر آشنا شوید.
کد خبر: ۱۱۶۰۰۱۰

احساس نفخ یا ورم میکنید

آیا گاهی احساس میکنید که ناگهان کمی به وزنتان اضافه میشود؟ این احساس میتواند ناشی از مصرف زیاد سدیم باشد که موجب تجمع مایعات در بافتهای بدن میشود. سدیم مانند آهنربا مایعات را به خود جذب میکند. این بازجذب مایعات موجب ایجاد نفخ و همچنین پف زیر چشم و ورم انگشتها میشود. این علائم معمولا در میانسالی بروز میکنند.

سردردهای بیمورد دارید

اگر سردردهای بیموردی دارید که هیچ محرک خاصی برای ایجادشان وجود ندارد، ببینید که آیا این سردردها معمولا پس از صرف غذاهای پرنمک سراغتان میآیند؟ زیرا زیادهروی در مصرف نمک میتواند موجب انبساط رگهای خونی مغز و در نتیجه ایجاد سردرد شود.

تکرر ادرار دارید

تکرر ادرار شبانه یکی از مشکلات شایع دوران سالخوردگی است. محققان دانشگاه ناکازاکی در نتیجه پژوهشی بالینی دریافتند که رژیمهای غذایی پرنمک، ادرار را زیاد میکنند و در سالخوردهترها موجب خواب منقطع، خستگی و تحریکپذیری میشوند. در پژوهش مذکور مشاهده شد که کاهش ۲۵ درصدی مصرف نمک در شرکتکنندگان به کاهش دفعات ادرار در شب کمک کرد؛ بنابراین با اندکی اصلاح رژیم غذایی بویژه در سنین بالا میتوان زندگی باکیفیتتری داشت.

غذاهای کمنمک برایتان بیمزهاند

اگر خودتان را به خوردن غذاهای پرنمک عادت دهید، بعد از مدتی اینقدر به طعم شوری عادت میکنید که اگر دستپخت کسی را بخورید که نمک غذایش بهاندازه باشد، آن غذا برایتان بیمزهترین غذای روی زمین خواهد بود.

منبع: medicaldaily.com

مترجم: صدف دژآلود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها