147 مجرم در طرح پلیس دستگیر شدند

سرقت مزدا 3 در سه سوت

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۴۷ سارق، جاعل و کلاهبردار در عملیات پلیس آگاهی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۳۲

به گزارش جامجم، سردار رحیمی افزود: در طرحی که طی روزهای اخیر از سوی پلیس آگاهی به اجرا درآمد، سارقان حرفهای که به صورت باندی اقدام به سرقت، جعل، کلاهبرداری و ... کرده بودند، شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی ۱۴۷ نفر از آنان دستگیر شدند. وی با بیان اینکه ۵۷ درصد از این افراد سابقهدار بودند، گفت: افراد دستگیرشده جزو سارقان حرفهای هستند.

رحیمی درباره پرونده احتکار کاغذ هم گفت: پرونده مربوط به احتکار کاغذ، دو سه روزی است که به پلیس آگاهی ارجاع شده و تحقیقات پلیسی در این باره ادامه دارد. همچنین نظارت بر انبارها و محلهای دپوی اجناس نیز در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی تهران درباره نظارت پلیس بر فعالیت عطاریها و جلوگیری از فروش غیرقانونی ترامادول و قرص برنج گفت: پلیس اماکن برفعالیت عطاریها نظارت دارد. پلیس اگر شاهد تخلفات در این صنف باشد با آنها برخورد میکند. در ضمن باید بگویم شیوه کار عطاریها مشخص است. هر چند در عطاریها قرص برنج فروخته میشود اما آنها نمیدانند فردی که اقدام به خرید این قرصها میکند برای چه مصرفی از آن استفاده میکند.

کارمند همراه اول، دزد باتری دکلهای مخابراتی

فرشید به اتهام سرقت های سریالی باتری دکلهای مخابرات همراه اول بازداشت شده است. او میگوید کارمند همراه اول شیوه سرقت را به او یاد داده است.

چند فقره سرقت انجام دادی؟

25 باتری دکلهای مخابرات اپراتور همراه اول را سرقت کردهام.

شیوه دزدی را از کجا آموختی؟

طراح این سرقتها دوستم بود که درشرکت همراه اول کار میکرد. او کلید مخازنی که باتریها در دکلهای مخابرات نصب بود را داشت. چند بار مخفیانه خودش این کا ر را انجام داد و باتریهایی را که ارزش میلیونی داشت سرقت کرد. یک روز سراغم آمد و پیشنهاد این دزدیها را به من داد.

من باتریها را شبانه میدزدیدم و دوستم مشتری داشت و اموال را به آنها میفروخت. در جریان تقسیم پولها من سهم بیشتری خواستم که او حاضر به پرداخت این پول نشد و با هم اختلاف پیدا کردیم. من از روی کلید او، یدک ساختم و بقیه دزدیها را به تنهایی انجام دادم.

دزد نابغه که در دبی و ترکیه آموزش دید

نابغهای که تخصص و مهارت بالایی در خودروهای مدل بالا مثل لکسوس و جنسیس دارد همراه چهار همدستش که قطعات کمیاب موتوری این خودروها را با مهارت بالایی به سرقت میبردند در این طرح پلیس دستگیر شدند. پسر ۲۹ سالهای که مدعی است دورههای ویژهای در دبی و ترکیه دیده، میگوید آنقدر پول دارد که دنبال دزدی نباشد؛ هیچ کمبودی هم در زندگیاش ندارد و درآمد ماهانهاش ده میلیون تومان است.

چرا بازداشت شدی؟

من متخصص خودروهای مدل بالا هستم و زیر و بم آن را میدانم. یک روز یکی از مشتریانم با سارقی سراغم آمدند و با اصرار خواست که روش دزدیدن یک قطعه خاص و کمیاب خودروهای لکسوس و جنسیس را به آنها بگویم، ابتدا قبول نکردم و بعد از اصرارش پذیرفتم و به آنها آموزش سرقت دادم، آنها کروز کنترل لکسوس را سرقت کرده و برایم میآوردند تا بفروشم.

قیمت این قطعه چقدر است؟

اگر پیدا شود 30 میلیون تومان.

پس خودروهای لکسوس هم قابل سرقت است؟

بله. اگر تخصص داشته باشی میتوانی به هر خودرویی دستبرد بزنی هر چند ضریب امنیتیاش بالا باشد. دو مردی که به آنها آموزش دادم در یک ساعت کروز کنترل را سرقت میکردند اگر خودم بودم، ده ثانیهای این کار را انجام میدادم.

تخصصم سرقت مزداست

مهدی 31 ساله فوقلیسانس مکانیک دارد و به اتهام سرقت‌‌های سریالی مزدا همراه دوستش بازداشت شده است. میگوید هدفش از این دزدیها تفریح بوده است.

از نحوه سرقتهای مزدا بگو؟

تعمیرکار مزدا بودم و براحتی میتوانستم بدون اینکه کلید اصلی را داشته باشم در این خودروها را باز کنم و با خود ببرم. حتی یک آچار همه کاره ساخته بودم که براحتی میتوانستم در هر خودروی مزدایی را باز کنم. سهدقیقه‌‌ای خودرو را سرقت میکردم.

چقدر گیرت میآمد؟

هدفم فقط تفریح و خوشگذرانی و به رخ کشیدن خودم میان دوستانم بود. بعد از سرقت در شهر گشت میزدیم و وقتی بنزین ماشین تمام میشد آن را رها میکردیم.

سرقت از مادربزرگها

محسن 23 ساله یکی دیگر از دستگیرشدگان این طرح است که میگوید فریب دو دختر سارق را خورده و اکنون به اتهام همدستی با آنها ازسوی ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بازداشت شده است.

از نحوه آشناییات با دو دختر سارق بگو.

حوالی میدان میوه و ترهبار گیشا با آنها آشنا شده و گاهی بیرون میرفتیم.

از ماجرای سرقتهایشان خبر داشتی؟

اوایل خیر، اما در سرقتهای آخرشان از خانه زنان سالخورده متوجه ماجرا شدم.در خیابان زنانی را که بسته خرید در دست داشتند، شناسایی کرده و به بهانه کمک آنها را فریب داده و به خانهشان راه پیدا میکردند. بعد در یک فرصت طلاهای آنها را سرقت میکردند. من فقط آنها را به محلهای سرقت میبردم و بعد از دزدی مقابل طلافروشی میرساندم تا طلاها را بفروشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها