بانوی تکواندوی ایران تا یک سال نمی‌تواند ورزش کند

حسرت پرچمدار

کیمیا علیزاده و افتادن پرچم از دستان او.بدترین خبری است که در آستانه بازی‌های آسیایی به گوش رسید همین خبر بود. مصدومیت کیمیا علیزاده پس از المپیک زمانی که کیمیا مصدوم شد خیلی‌ها بر این عقیده بودند که او نباید با سرعت به میادین برگردد. دختری که همواره یک پایش در بیمارستان بوده و یک پایش در محل تمرینات، حالا برای دومین‌بار است که بازی‌های آسیایی را از دست می‌دهد. چهار سال قبل او هنوز به سن قانونی نرسیده بود و نمی‌توانست روی شیاپ چانگ برود و امسال هم که مصدومیت به او اجازه حضور در این رقابت‌ها را نمی‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۷۸۵۰

وضعیت مبهم مصدومیت

از روز یکشنبه که خبر مصدومیت کیمیا علیزاده رسانهای شده خبرهای درست و دقیقی درباره اینکه او چطور آسیب دیده شنیده نمیشود.

تنها خبری که روی خروجی سایت فدراسیون تکواندو قرار گرفت این بود که پس از ارزیابی پزشکی و معاینات تکمیلی و بررسیMRI توسط دکتر رازی مشخص شد ACLزانوی چپ کیمیا دچار آسیب جدی شده و قادر به همراهی تیم در بازیهای آسیایی نیست.

حادثه خبر نمیکند

زهرا سروری، نایب رئیس فدراسیون تکواندو درباره وضعیت کیمیا علیزاده میگوید: «کیمیا زمانی که این آسیب را دیده مبارزه نمیکرده است. کیمیا در سطح بزرگترین رویداد (المپیک) حضور پیدا کرده است. کادر ما نیز همان کادر هستند، امیدوارم صحبتهایی که بعضی از دوستان میکنند از روی دلسوزی و نگرانی نسبت به کیمیا باشد.

قطعا کادر فنی سواد لازم را دارد که چگونه ورزشکار به اوج آمادگی برسد. متاسفانه حادثه است و غیرقابل پیشبینی. آسیب ورزشکار در همه رشتهها اتفاق میافتد.

چه کسی پرچمدار میشود؟

پس از اینکه کیمیا علیزاده مصدوم شد هنوز وضعیت اینکه چه کسی پرچمدار میشود مشخص نیست. مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان هنوز موضع قطعی خودشان را در اینباره اعلام نکردهاند. چیزی که مسلم است باید کاروان اعزامی ایران به بازیهای آسیایی پرچمدار داشته باشد. کیمیا علیزاده، الهه احمدی و احسان حدادی نامزد پرچمداری بازیهای آسیایی بودند.

کیمیا نباید پرچمدار باشد!

محمد بنی جمالی، مسئول کمیته درمان ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی جاکارتا درباره حضور علیزاده در بازیهای آسیایی جاکارتا میگوید بهدلیل پارگی رباط صلیبی زانوی چپ، کیمیا در حال حاضر نیاز به عمل جراحی دارد که این عمل بعد از انجام فیزیوتراپی و کارهای درمانی انجام
خواهد شد.

به اعتقاد ما علیزاده باید هر چه سریعتر کارهای فیزیوتراپی و درمانی خود را آغاز کند تا زودتر زانوی آسیب دیده وی زیر تیغ جراحی برود. در حال حاضر نیز میتواند با عصا حرکت کند، اما ترجیح میدهیم به جاکارتا اعزام نشود و کارهای درمانی خود را زودتر آغاز کند. به هر حال هر قدر سریعتر کار درمانی خود را آغاز کند، شرایط بهتری برای بهبود زانوی آسیب دیده خود خواهد داشت.علیزاده قبل از عمل جراحی نیاز به تقویت عضلات پای خود و همچنین کار فیزیوتراپی دارد که ما امیدواریم با تصمیم او زودتر روند درمانش آغاز شود.

دوری یکساله کیمیا از ورزش

دکتر محمد رازی پزشک معالج کیمیا علیزاده در واکنش به اینکه این بانوی تکواندو کار چقدر از میادین دور خواهد بود، گفت: بعد از عمل جراحی او مدت ۹ ماه تا یک سال امکان انجام ورزش حرفهای را ندارد. البته در حال حاضر نیاز به فیزیوتراپی دارد تا بتوانیم شرایط او را بعد از فیزیوتراپی مورد بررسی نهایی قراردهیم. باید بگویم مصدومیت او به حدی است که با عصا راه میرود و باید هر چه سریعتر فیزیوتراپی خود را آغاز کند.به همین دلیل اعزام او به بازیهای آسیایی،بستگی به خودش، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دارد.

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها