ترامپ، عادت به جنگ‌طلبی و مشاجره جدید

دیوانگی‌های ناتمام!

دونالد ترامپ و یک بار دیگر سرشاخ شدن با چهره‌های بسکتبالی سرشناس آمریکا.او که هر بار و به بهانه‌های مختلف بسکتبالیست‌های آمریکا که بیشتر آنها سیاهپوست هستند را مورد اهانت قرار می‌دهد این بار هم نتوانست ساکت بنشیند و خودش را مقابل لبرون جیمز معروف قرار داد.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۰۸

قصه از کجا شروع شد؟

سال 2017 دونالد ترامپ نخستین حاشیهاش با چهرههای ورزشی را به وجود آورد.او که بیشتر حرفهایش را از طریق توییت کردن میزند، خطاب به این بازیکنان نوشت: «کسانی که به سرود ملی بیاحترامی کردهاند، باید اخراج شوند.» چند ساعت بعد اما لبرون جیمز که از مخالفان سرسخت ترامپ است، در این باره نوشت: «او متوجه جایگاهش به عنوان فرد اول این کشور زیبا نیست.»

اتفاق مهم در ماه ژوئن

در ماه ژوئن و پیش از اینکه قهرمان لیگ بسکتبال آمریکا مشخص شود لبرون جیمز ادعا کرد فارغ از اینکه کاوالیرز یا گلدناستیت قهرمان شوند، هیچ تیمی دوست ندارد به کاخ سفید دعوت شود. اواسط سپتامبر بود که خبر رسید رئیسجمهور آمریکا دعوت از گلدن استیت قهرمان NBA به کاخ سفید را پس گرفته است. اینبار هم جیمز بود که مقابل ترامپ ایستاد و با انتقاد از رفتار رئیسجمهور نوشت: «رفتن به کاخ سفید افتخار بزرگی بود، تا وقتی تو آمدی!»

برنامه جدید تلویزیونی و تنشی تازه

همین یکی دو روز قبل بود که لبرون جیمز در یک برنامه تلویزیونی به انتقاد از سیاستهای رئیسجمهور آمریکا پرداخت. او مدعی شد: «ترامپ از ورزش برای تفرقه انداختن و جدایی کشور استفاده میکند. ورزش هرگز موضوعی برای تفرقه انسانها نبوده است. ورزش همیشه فرصتی برای اتحاد مردم بوده است.»

رئیسجمهوری که ظاهرا بیکار است!

تنها یکی دو روز بیشتر از این برنامه تلویزیونی نگذشته بود که ترامپ - که دیوانه وار در توییتر مشغول فعالیت است - پاسخ لبرون جیمز را داد.او نوشت: «کسی که با لبرون جیمز مصاحبه میکرد، احمقترین مجری تلویزیون است، دن لمون. او کاری کرد لبرون عاقل به نظر برسد که کار آسانی نیست. من مایک را دوست دارم.» منظور ترامپ از مایک، مایکل جردن، بهترین بازیکن تاریخ بسکتبال است. ترامپ سعی داشته با این جمله، جنجال را وارد فاز جدیدی کند ولی مایکل جردن از طریق یک نماینده، پیامش را خیلی سریع بیان کرد. او گفت: «من از لبرون جیمز حمایت میکنم. او کار بزرگی برای این قشر انجام داده است.»

ترامپ بارها درباره هوش خود صحبت کرده و بارها نیز هوش دیگران را پایین توصیف کرده، از جمله افرادی مثل جان استوارت و جورج دابلیو بوش
که در فهرست کم هوشان ترامپ قرار دارند.

صحبتهای ترامپ درست در فاصله یک روز با حضورش در اوهایو، شهر باشگاه کلیولند کولیرز مطرح شده و بسیاری از هواداران لبرون، قصد دارند از خجالت رئیس جمهور خود در بیایند. آقای لمون نیز در دفاع از خود توییت کرد: «چه کسی احمق واقعی است؟ کسی که بچهها را به کلاس درس میفرستد یا آنها را راهی قفس میکند؟»

اشاره او به اقدامات اخیر آمریکا در جداسازی فرزندان مهاجرها از پدرها و مادرهایشان است که انتقادات بسیار تندی در پی داشته است.

استفانی گریشام، مدیر ارتباطات همسر ترامپ نیز در اینباره گفت: «به نظر میرسد لبرون جیمز اقدامات خوبی در راستای نسل بعدی انجام داده و ملانی ترامپ، مثل همیشه، بهعنوان بانوی اول، همه را تشویق میکند راجع به بچهها و مشکلاتشان صحبت کنند.»

اما این اولین بار نبود که لبرون جیمز از ترامپ انتقاد میکرد. سپتامبر گذشته، پس از اینکه ترامپ، مثل سنت هر ساله، تیم قهرمان رقابتهای NBA را به کاخ سفید دعوت کرده بود، لبرون او را یک ضدحال بزرگ دانسته بود. او همچنین در توییتر نوشته بود: «رفتن به کاخ سفید برای ما افتخار بزرگی بود تا وقتی تو آمدی!»

پیش از اینکه جیمز، کولیرز را به مقصد لسآنجلس لیکرز ترک کند، با استفن کری، ستاره تیم حریف متحد شده بود تا حضور در کاخ سفید تحریم و دعوت ترامپ رد شود. او نوشته بود: «میدانم هر تیمی قهرمان رقابتها شود، هیچ بازیکنی از آن تیم دوست ندارد به کاخ سفید دعوت شود.» اما به نظر جنگ بین ترامپ و ستاره بسکتبال بتازگی وارد فاز جدیدی شده، هر چند همسر ترامپ سعی دارد اوضاع را آرام کند، زیرا با توجه به وجهه بسیار محبوب جیمز، این درگیری میتواند به ضرر ترامپ باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها