برنامه «کاملا دخترونه»؛ دخترانه‌ای واقعی از سبک زندگی، بایدها و نبایدها، خواسته‌ها و ناخواسته‌های دختران است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 11 روی آنتن شبکه سه می‌رود.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۷۹

این برنامه 45 دقیقه‌ای، کاملا در اختیار دختران است تا رازهای موفقیت هم جنس‌هایشان را بدانند. خبرهای دخترانه را بشنوند و با کارهای مورد علاقه هر دختری از سفره‌آرایی و آشپزی تا خیاطی و چیدمان منزل بیشتر آشنا شوند. این برنامه دختران را به بیرون از خانه‌ها می‌برد و با دنیای تحصیل و دانش، کار و ورزش آشنا می‌کند. «کاملا دخترونه» به دخترها یاد می‌دهد تا چطور از بن‌بست‌ها عبور کرده و قله‌ها را فتح کنند.

مژده لواسانی به دلایل انتخاب نام برنامه اشاره کرده و می‌گوید: برنامه فرصتی 45 دقیقه‌ای برای دختران است تا به‌رغم فشارها و سختیها به خود بیندیشند و به خودباوری برسند. تصور می‌کنم امروزه در زندگی دختران ما یک حلقه مفقوده وجود دارد و برنامه ما تلاش می‌کند با شنیدن صدای دختران این حلقه را بازسازی کند.

وی ادامه داد: صحبت‌های مجری بعد از تیتراژ ابتدایی نمادی است از چیزهایی که باید از زندگی دختران دور شود. پس از همان ابتدا با هر چیز که دختران را از دخترانگی‌شان دور کرده خداحافظی و به دختران سلامی دوباره می‌کنیم.

این مجری با اشاره به اجراهایش در برنامه‌های گفت‌وگو محور نظیر «کافه سوال»، «رو به راه» و «بهترین شکل ممکن» اضافه می‌کند: در این سال‌ها مردم مرا بیشتر در برنامه‌های گفت‌وگومحور شبانگاهی بعد از خبر 20 و 30 دقیقه دیده‌اند. نظر آقای علی زاهدی به‌عنوان تهیه‌کننده بود که نحوه اجرا متفاوت باشد. به‌طور کلی برنامه تلاش دارد از قالب‌های رسمی عبور کرده و با فضایی شاد و متنوع سبک زندگی درست را به دختران یادآوری کند. لواسانی دکور برنامه را نشانه‌ای از این ساختارشکنی‌ها دانسته و می‌گوید: در دکور، قلم مویی را می‌بینید که صفحه شهری خاکستری را رنگ‌آمیزی کرده است. باور داریم نگاه دخترانه شادی، طراوت و سرزندگی به زندگی تزریق می‌کند. صورتی، رنگی دلخواه دختران و پیمان قانع طراح دکور به زیبایی این نشانه را به برنامه آورده است.

این مجری تلویزیون در خصوص این‌که انتخاب مهمانان برنامه به چه نحوی است، پاسخ داد: ما اتاق فکری داریم که در آن شرکت می‌کنم. در طول زندگی برنامه‌ای را اجرا نکرده‌ام که به آن تعلق‌خاطر نداشته باشم و صرفا اجرا را به‌عهده بگیرم. سال‌ها در رادیو سردبیر بودم و این خاصیت برنامه‌ریزی و اجرا همیشه همراه من بوده است. هیچ‌وقت این‌طور نبوده که یک ربع قبل از برنامه برسم و بگویم موضوع برنامه چیست؟ یا مهمان‌ها چه کسانی هستند؟ در تمام جلسات و اتاق فکرها شرکت می‌کنم.

مجری این برنامه تاکید می‌کند: دعوت از مهمانان برنامه نیز برعهده همین تیم است. در هر حوزه افرادی با اقدامات ساختارشکنانه دعوت می‌شوند. مثلا اگر بنا باشد در ورزش سراغ دختران موفق برویم باید ویژگی‌های شاخصی داشته باشند و وجهه دخترانه زندگی خود را نشان دهند. ما در حوزه‌های فرهنگی، علمی و هنری و دیگر بخش‌ها، مهمانانی داریم و غیر از این ممکن است سوژه ما دخترانی خاص باشند که بخواهیم به آن بپردازیم و خودمان را محدود نمی‌کنیم. به‌عنوان مثال، باید به قصه دختران شین‌آباد پرداخته شود.

لواسانی با قرائت این شعر «خواستن‌ها همه موقوف توانستن بود» از قیصر امین پور ادامه می‌دهد: تلاش می‌کنیم برنامه‌ای ایده‌آل برای دختران برسیم. برنامه‌ای در جهت طرح مطالبات این قشر بزرگ در جامعه، کاری که بیننده احساس کند زبان خودش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها