جزئیاتی از حادثه تصادف سرنشینان مست یک خودرو با 5 کارگر شهرداری

جنایت تصادفی

تصادف پژو 206 با کارگران شهرداری پنج کشته و پنج مجروح برجای گذاشت. براساس گزارش پلیس، راننده خودرو با حالت مستی در حال رانندگی بود.
کد خبر: ۱۱۵۶۰۸۲

به گزارش جامجم، ساعت 6 و 40 دقیقه صبح دیروز بیاحتیاطی راننده جوان پژو 206، حادثهای تلخ را در بزرگراه بابایی تهران رقم زد. حادثهای که مستی و خستگی راننده 206 رقم زننده آن بود و پنج کارگر شهرداری را به کام مرگ کشید.

شش کارگر فضای سبز شهرداری مثل همیشه ساعت 6 و 30 دقیقه در کنار بزرگراه بابایی ایستادند تا به محل کار خود بروند. ناگهان صدای ترمز شدید خودرویی و بعد از آن برخورد شدیدش با گاردریل سکوت صبحگاهی بزرگراه را شکست. کارگران وقتی سر برگرداندند با خودروی سفیدی روبهرو شدند که با سرعت به سمت آنها میآمد و هیچ فرصتی برای فرار پیدا نکردند.خودروی پژو 206 با شش کارگر برخورد کرد و بر اثر شدت تصادف تعدادی از کارگران به فضای سبز حاشیه بزرگراه پرت شدند.

راننده خودروهای عبوری با مشاهده این صحنه در حاشیه بزرگراه توقف کرده و با اورژانس و آتشنشانی تماس گرفتند.

دقایقی بعد تیمهای امدادی در محل حاضر شدند و عملیات نجات آغاز شد. به گفته سخنگوی آتشنشانی تهران، حادثه در مسیر غرب به شرق بزرگراه بابایی روی پل هنگام رخ داده بود و خودروی پژو 206 پس از برخورد با شش کارگر فضای سبز شهرداری تهران واژگون شده بود.

جلال ملکی افزود: آتشنشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند و گروه اول همزمان با قطع برق خودرو 4 سرنشین 18 تا 20 سال آن را که دچار آسیب جدی نشده بودند خارج کرده و گروه دوم آتشنشانان نیز به کمک کارگران مصدوم حادثه شتافتند. وی تصریح کرد: از این شش کارگر، سه نفر در همان لحظات اولیه بر اثر شدت جراحات به تائید امدادگران اورژانس جان خود را از دست دادند و سه نفر دیگر نیز بشدت آسیب دیدند که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. با انتقال سه مصدوم به بیمارستان، تلاش برای نجات جان آنها آغاز شد که دو نفر از کارگران بر اثر شدت جراحات جان باختند و شمار قربانیان به پنج نفر افزایش یافت.

تست الکل؛ مثبت

براساس گزارش پلیس، در تستی که از راننده و سرنشینان این خودرو به عمل آمد مشخص شد سه نفر از این افراد حالت طبیعی نداشته و مشروبات الکلی مصرف کرده بودند. عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه علت اصلی حادثه بود، اما راننده هم خوابآلوده بوده و استفاده از مشروبات الکلی نیز در بروز این سانحه مؤثر بوده است. دیروز با گزارش این حادثه به سجاد منافیآذر، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران، دستور تحقیقات درباره علت حادثه و بازداشت راننده پژو 206 صادر شد.

تحقیقات در کلانتری

متهمان که سه پسر زیر 20 سال و دختری جوان بودند، پس انتقال به کلانتری 136 فرجام در تحقیقات گفتند: دیشب در یک مهمانی در فرمانیه بودیم که صبح در مسیر بازگشت به علت خستگی و مستی تصادف کردیم.

بررسی های ماموران هم نشان داد، تست الکل دو تن از پسران و دختر جوان مثبت بوده و یکی از آنها به علت شدت جراحات در بیمارستان بستری است.

از مهمانی برمیگشتند

یکی از امدادگران حاضر در این عملیات مرگبار به جامجم گفت: کارگران شهرداری که به نظر میرسید تعدادی از آنها از اتباع افغان بودند، در کنار بزرگراه در انتظار خودروی شهرداری بودند تا به محل کار خود بروند. بر اثر تصادف دو نفر از کارگران به فضای سبز کنار بزرگراه پرت شده بودند. قبل از حضور امدادگران، رانندههای عبوری پژوی واژگون را به حالت عادی بازگردانده بودند. در میان سرنشینان پژو، دختری هم دیده میشد آنها مدعی بودند در حال بازگشت از مهمانی بودند.

وی افزود: سرنشینان پژو دچار صدمات سطحی شده بودند و کمتر از 20 سال سن داشتند که مداوا روی آنها انجام شد.

بزرگراه پرحادثه

بزرگراه بابایی و مستی راننده، نقطه مشترک اغلب تصادفات مرگبار و خبرساز تهران است. بررسیهای سوانح مرگباری که بیش از دو کشته داشته نشان میدهد که راننده مست بوده و پس از برخورد با گاردریل، پل یا واژگونی حوادثی تلخ را رقم زده است. جولان رانندگان مست در بزرگراههای تهران باعث شد دیماه سال گذشته دادستان تهران دستور برخورد با شرب خمر، ساخت، فروش و عرضه مشروبات الکلی و رانندگی حین مستی را صادر کند.

به گفته جعفری دولتآبادی، 700 راننده مست در مدت یک ماه در تهران دستگیر شدند.

تکرار این حوادث و جولان رانندگان مست توجه بیشتر پلیس به این معضل و برخورد با متخلفان را میطلبد تا شاهد تکرار این حوادث مرگبار نباشیم و آمار 20 درصدی تلفات رانندگی براساس مصروف مشروبات را کاهش دهیم.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیتها، در کشور ما عامل ٢٠درصد تصادفات مرگبار، مصرف الکل بوده و بیش از ٥٠درصد سوانح ناشی از مصرف الکل، موجب مرگ شده است.

تصادف مرگبار بزرگراه بابایی

محمد غمخوار

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها