پیری بدون چین و چروک

محققان دانشگاه آلاباما با معکوس کردن فرآیند ایجاد اختلال در عملکرد اندامک میتوکندریا در موش‌ها توانسته‌اند جلوی مشکلاتی مانند ریزش موها و ایجاد چین و چروک در آنها را بگیرند.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۲۷

به گزارش مهر، پژوهشگران امیدوارند با تکمیل این روش درمانی بتوان در آینده جلوی برخی عوارض ناشی از کهنسالی را گرفت و به افراد مسن کمک کرد تا نه تنها موهایی پرپشت داشته باشند، بلکه از پوستی شاداب و جوان نیز برخوردار باشند.

میتوکندریا اندامکی در سلولهای بدن انسان است که وظیفه آن انتقال انرژی شیمیایی موجود در مواد غذایی و ذخیرهسازی آن در بخشهای مختلف بدن است. در واقع این اندامک باعث تولید انرژی مورد نیاز سلولهای بدن میشود و اختلال در عملکرد آن در سنین بالا موجب کمبود انرژی در سلولها و تضعیف عملکرد بخشهای مختلف بدن و همینطور تحلیل عضلات بدن، ریزش مو و ایجاد چین و چروک روی پوست میشود.

محققان از سالها قبل میدانستند اختلال در عملکرد میتوکندریا همزمان با افزایش سن افراد اتفاق میافتد و مشکلاتی مانند بیماری دیابت، اختلالات عصبی و حتی سرطان را به وجود میآورد. اما تا امروز موفق نشده بودند راهحلی برای این مشکل بیابند. پژوهشگران در بررسیهای جدید خود برای اولین بار توانستهاند با مهندسی معکوس فرآیند تخریب میتوکندریا به مدلی برای بازسازی آن دست یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها