بهترین گیم‌های اندروید و آی‌اواس

گل‌های موبایلی 2018

شاید گیمرهای حرفه‌ای و هسته‌ای، یعنی آنها که God of War را روی God Mode کمرشکن انجام داده یا با یک دست Dark Souls و با دست دیگر چیپس می‌زنند! یا آنها که توام با جادو و جنبل در Diablo یا مدیریت نیرو در Warhammer پیامک می‌دهند و ناهار و شام را میکس می‌زنند، با بازی‌های موبایلی میانه خوبی نداشته و گیمرهای این مدیوم را از گروهی سطح پایین تلقی کنند، اما اهل فن می‌دانند که در بازار موبایل هم مواردی پیدا می‌شود که باوجود سادگی ظاهری، پیچیدگی‌های خاص خود را داشته و بازیکن را به چالش می‌کشند.
کد خبر: ۱۱۵۴۶۰۲

محض تنوع بد نیست بین عناوین درجه یک، گریزی هم به آثار ساده و دمدستی بزنیم؛ بخصوص برای سفرهای درونشهری و برونشهری که امکان دسترسی به کنسول حرفهای وجود ندارد. پس سراغ چند گیم موبایلی دندانگیر میرویم که تا این جای سال جاری میلادی توانستهاند خودی نشان داده و گیمپلی گیرا، لایهدار و حتی به نوعی پیچیده عرضه کنند.

عرصه عرضاندام ناشناسها

PUBG از آن پدیدههای درجه یک و ناب صنعت گیم بود که بدون اغراق میتوان گفت صحنه صنعت گیم را تا ابد تغییر داده است. این گیم پس از موفقیتی چشمگیر در پلتفرم رایانههای شخصی، برای گوشیهای موبایل هم ساخته شد. شاید در نسخه موبایل، آن دقت هدفگیری را که در PC وجود دارد نداشته باشید، اما روح و روان اثر اصلی بخوبی حفظ و منتقل شده است. کمترین عناصر ممکن در راه این پورت فدا شدهاند. اندازه و جزئیات نقشهها، تعداد شرکتکنندگان و تمام سلاحهایی که در بازی اصلی شاهد هستید، اینجا هم هست. اگر تابهحال آن را تجربه نکردهاید، بهطور مختصر میتوان گفت PUBG یا PlayerUnknown’s Battlegrounds، در سبک نوظهور battle royale کار شده که از شاخصههای آن، صحنههای نبرد و رقابت آنلاین عظیم با شرکت چند بازیکن مختلف است. از رقبای اصلی آن، Fortnite است، اما تفاوت این دو اثر با هم این است که PUBG بیشتر به یک شوتر تاکتیکال شبیه است. پس اگر سبک مانعسازی Fortnite را نمیپسندید و بیشتر به جنگ رودررو تمایل دارید، PUBG راست کار شماست. البته حقیقت این است که از نسخه موبایلی، نباید آن لذت وافر نسخه PC را داشته باشید، ولی شک نکنید که PUBG از بهترین شوترهایی است که روی گوشیهای هوشمند عرضه شده است.

قلعه و حصار

اثر Fortnite: Battle Royale هم مانند PUBG با موفقیت به موبایل پورت شده است. همان نقشههای بزرگ و همان نبردهای صد بازیکنه را تجربه خواهید کرد، پس استراتژیهایی که در نسخه PC و کنسول یاد گرفتهاید، اینجا هم به کارتان میآید. اما باز هم باید توجه داشت که با یک بازی موبایل روبهرو هستید. دشمنانی که در دوردست هستند به این راحتیها دیده نمیشوند و گاهی نیز کندی در اجرا را تجربه خواهید کرد. البته مورد مثبت این نسخه، این است که جهت شلیک گلوله را نمایش میدهد و این در مواقعی که بخواهید بیسروصدا بازی کنید، مثلا در اتوبوس یا ماشین و هرجا که به هدفون دسترسی نداشته باشید، به کارتان میآید. اگر به نسخه PC عادت داشته باشید، کنار آمدن با کنترل نسخه موبایلی کمی زمان میبرد، اما نه آنقدر که آزاردهنده شود. خوبی دیگر اثر این است که هر آیتمی را در نسخه PC یا کنسولی خریدهاید، اینجا هم میتوانید داشته باشید و هرچه اینجا بخرید به آن نسخه نیز منتقل میشود. اغلب بهروزرسانیها نیز همزمان برای تمام نسخهها صادر میشود که این خود امتیازی دیگر است. لازم به ذکر است که هنوز نسخه اندروید این اثر منتشر نشده و نسخه iOS آن نیز روی نسخههای ماقبل ۱۱ اجرا نمیشود.

جنگ خوشمزهها

نگارنده شخصا حس خوبی به Pokemon Go ندارد، نه این که از آن بدش بیاید، اتفاقا میداند که ممکن است ساعتهای مدیدی را در کوچه و خیابان به دنبال پوکیمان بیفتد! اما نظر نیمهحرفهای خود را در ابتدای متن بیان کرده و گفتیم که چرا گیمهای پیچیدهتر را به عناوینی مانند پوکیمان گو ترجیح میدهیم. حالا اگر شما از جمله کسانی هستید که علاقه وافری به پوکیمان دارند، اما میانهشان با پرسه زدن و واقعیت افزوده خوب نیست، میتوانید پوکیمان کوئست را تجربه کنید. در این گیم، میتوانید گروهی سهتایی از پوکیمانها بسازید، در دنیایش جستوجو کنید و با پوکیمانهای دیگر بجنگید، تجربه کسب کرده و غنیمت جمع کنید و دوستان نازنین خود را ارتقا بدهید. نحوه پوکیمان جمع کردن نیز با نسخه Go متفاوت است. موادی را طی مراحل جمع میکنید که در پایگاه خود با آنها آشپزی خواهید کرد. هرترکیب غذایی نیز پوکیمانی خاص را به خود جذب میکند. شاید این نسخه نیز به اندازه گیمهای نقشآفرینی حرفهای پوکیمان که برای کنسولها منتشر شده پیچیده نباشد، اما آنقدر از نظر بصری زیبا و بامزه است که بتواند اوقات خالی مخاطب را پر کند.

سیاوش شهبازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها