زمانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهد ساخت فیلم‌هایی درخشان و ماندگار در حوزه کودک و نوجوان بود و کارگردان‌های بزرگی چون عباس کیارستمی، بهرام بیضایی، امیر نادری، نورالدین زرین‌کلک و بسیاری دیگر کارهای موفقی در آنجا ساختند. اما سال‌هاست که باوجود فعالیت‌های مختلف، کمتر فیلمی توانسته تداعی‌کننده دوران اوج کانون در سینما باشد. با این حال گاهی اخباری در زمینه تولید فیلم منتشر می‌شود. مثل همین خبری که پیش روی شماست.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۸۸

آنطور که در باشگاه خبرنگاران جوان آمده، مدیرکل سینمایی و تئاتر کانون از آغاز مراحل پیشتولید این دو فیلم در ژانر کودک و نوجوان خبر داد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو فیلم بلند سینمایی را در سال ۱۳۹۷ تولید میکند.

محمدرضا کریمیصارمی در این زمینه توضیح داد: فیلم سینمایی «ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی و فیلم سینمایی «دوچ» به کارگردانی امیر مشهدیعباس آخرین مراحل پیش تولید را پشت سر گذشتهاند و تصویربرداری آنها آغاز میشود.

او با اشاره به آغاز دور جدید فعالیت کانون در حوزه سینما گفت: دور جدید فعالیتهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه سینما و تئاتر آغاز شده است و براساس رسالتی که کانون برای خود قائل است، تصمیم گرفته شد تا در سال ۹۷ دو فیلم سینمایی ساخته شود.

کریمیصارمی ادامه داد: بعد از بررسی فیلمنامههای ارائهشده به کانون، با ساخت دو فیلمنامه موافقت شد که تولید آنها بزودی آغاز میشود.

مدیرکل سینمایی و تئاتر کانون گفت: تهیه و تولید این دو فیلم سینمایی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی انجام میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها