ماوس ابزاری ساده و در عین حال بسیار کاربردی برای استفاده از رایانه است، اما این وسیله معمولا به دلیل طراحی خاصی که دارد می‌تواند به بروز مشکلاتی نظیر فشار به مچ، درد و پیامدهای ناخوشایند دیگری بینجامند.
کد خبر: ۱۱۵۲۰۴۵

پروپوینت (Propoint) یک ماوس جدید است که قابلیتهایی جذاب دارد. این وسیله از ماوسهای معمولی کوچکتر است و به دلیل طراحی ارگونومیک، فشار چندانی به دست وارد نمیکند. پروپوینت دارای یک ژیروسکوپ داخلی است که سبب میشود ابزاری ایدهآل برای طراحان سهبعدی باشد. همچنین سه دکمه اضافه نیز روی این گجت وجود دارد که قابل برنامهریزی بوده و کاربر میتواند کاربردهای مورد نظر را برای آن اختصاص دهد. پروپوینت طی 30 ثانیه شارژ شده و با هر بار شارژ نیز یک ساعت کار میکند. پروپوینت همچنین برای استفاده روی آیپد نیز کاربرد دارد. این گجت همچنین میتواند بهعنوان پرزنتر برای ارائه اسلاید در جلسات نیز به کار رود.

مسواک هوشمند بدون دسته

عمل کردن به توصیه دندانپزشکان برای مسواک زدن معمولا کاری دشوار است. برای نمونه شاید بسیاری از ما نتوانیم زاویه 45 درجه بین مسواک و دندانها را رعایت کنیم و همین به از بین نرفتن برخی مواد زاید روی دندان میانجامد. چیز (CHIIZ) مسواک جدیدی است که ساختاری کاملا متفاوت دارد. این مسواک بدون دسته از امواج صوتی (لرزشی) برای تمیز کردن دندانها استفاده میکند. کافی است مقداری خمیردندان مخصوص روی برسهای این مسواک ریخته و آن را فقط به مدت 30 ثانیه در دهان خود قرار دهیم. موتور این گجت 25 هزار حرکت خفیف لرزشی در دقیقه انجام میدهد و همین به تمیز کردن کامل دندانها میانجامد. چیز ضدآب و ضدباکتری بوده و پس از مصرف به راحتی با آب تمیز میشود. گجت چیز میتواند مسواک زدن را به شکلی ساده، هوشمند و درست انجام دهد. قیمت این گجت 140 دلار است.

حمام در کولهپشتی

گیسر سیستم (Geyser System) یک دوش قابل حمل است که میتوان از آن در هر جایی برای شستوشوی بدن استفاده کرد. مخزن این گجت ظرفیت 3.8 لیتر آب را دارد. برای استفاده از گیسرسیستم کافی است آن را به باتری خودرو وصل کرد تا المنتهای موجود در دستگاه، آب موجود در مخزن را گرم کند. بنا به ادعای سازندگان، این کار بین 15 تا 35 دقیقه طول میکشد. آب گرمشده سپس به سمت اسفنج انتهای لوله پمپاژ میشود. خروجی این آب میتواند بین 2.5 تا 3.8 لیتر در دقیقه باشد. استفاده از اسفنج در انتهای لوله به صرفهجویی در مصرف آب و کمک به تمیز کردن بهتر بدن میانجامد. گفتنی است سه ترموستات نیز وظیفه کنترل دمای آب را بر عهده دارد. در صورت افت دمای آب، این دستگاه بهصورت خودکار دوباره آب را به دمای مورد نظر میرساند.

کوچکترین سختجان نسل چهارم

اتم (Atom) کوچکترین گوشی هوشمند نسل چهارم (4G) است که از مقاومت بالایی در برابر آسیبهای مختلف برخوردار است. اتم با برخورداری از استاندارد IP68 ضدآب، ضدغبار و ضد ضربه است. به همین دلیل گزینهای ایدهآل برای سفر در طبیعت و حتی غواصی به شمار میرود. این گوشی هوشمند دارای دو دوربین 16 مگاپیکسلی (جلو) و 8 مگاپیکسلی (عقب) است. همچنین رم دستگاه نیز 4 گیگابایت بوده و میتوان تا 64 گیگابایت اطلاعات را روی حافظه داخلی آن ذخیره کرد. باتری اتم نیز از ظرفیت 2000 میلیآمپر برخوردار است. یکی از قابلیتهای جالب اتم، وجود یک دکمه قابل برنامهریزی روی بدنه است که کاربر میتوان عملکرد مورد نظر (نظیر گرفتن عکس) را به دلخواه به آن اختصاص دهد. گوشی هوشمند اتم که قرار است با سیستمعامل اندروید 8.1 اورئو عرضه شود با قیمت 300 دلار به دست مشتریان میرسد.

نمایشگر دوم برای لپتاپ

بسیاری از افراد برای انجام فعالیتهای روزمره خود باید بهصورت همزمان روی دو یا چند برنامه مختلف کار کنند. برنامهنویسان، حسابداران و مدیران از جمله این افراد هستند. در حال حاضر، بیشتر این کاربران مجبورند بارها بین پنجرههای مختلف این برنامهها جابهجا شوند که این سبب کاهش قابل توجه بهرهوری میشود. دوو (Duo) یک نمایشگر دوم برای لپتاپ است که برای همین منظور طراحی شده است. برای استفاده از دوو کافی است آن را به پشت لپتاپ بچسبانیم و سپس نمایشگر دوم را بهصورت کشویی بیرون بکشیم. به این ترتیب، یک نمایشگر با رزولوشن 1080p در کنار نمایشگر اصلی قرار میگیرد. این دستگاه در مجموع 680 گرم وزن داشته و در موقعیتهای مختلف نظیر دفتر کار یا حتی در سفر کاربرد دارد. دوو با انواع لپتاپهای موجود در بازار سازگار است. این محصول بزودی با قیمت 210 دلار به بازار جهانی عرضه خواهد شد.

کلاه ایمنی با سامانه صوتی پیشرفته

تاکنون چند مدل کلاه ایمنی دارای قابلیت پخش صدا به بازار آمده است، اما این محصولات عیبهایی عمده دارند. صدای تولید شده در این کلاههای ایمنی سبب میشود کاربر نتواند صداهای اطراف را بخوبی بشنود و این امر بویژه در موتورسواری در شهر میتواند خطرناک باشد. دومیو پرو (Domio Pro) یک کلاه ایمنی نوآورانه است که راهحلی جالب برای این مساله دارد. دومیو پرو از یک فناوری خاص به نام مایکرووایبریشن بهره برده و صدا را در قالب ارتعاشاتی به داخل کلاه ایمنی منتقل میکند. به همین دلیل، کاربر بهراحتی میتواند صداهای محیط را نیز بشنود. دومیو پرو صدایی با کیفیت بسیار بالا و 360درجهای تولید میکند. این محصول نوآورانه همچنین دارای یک میکروفن ویژه است که با استفاده از آن امکان ارتباط صوتی نیز فراهم میشود. این میکروفن میتواند نویزهای محیطی را نیز خنثی کند. دومیو پرو 199 دلار قیمت دارد.

گجتی برای افزایش توجه

وجود انواع مختلفی از محرکهای محیطی سبب شده تمرکزکردن به مراتب از گذشته دشوارتر شود. فوسی (FOCI) ابزاری هوشمند است که میتواند به ما برای حفظ تمرکز و جلوگیری از پرت شدن حواس کمک کند. فوسی با استفاده از حسگرهای بیومتریک میتواند شش حالت مختلف یعنی حواسپرتی، خستگی، آرامش، تمرکز، تمرکز شدید و تنش ذهنی را شناسایی کند. این گجت 10 گرمی به شکل یک گیره روی شلوار کاربر قرار میگیرد و اطلاعات دریافتی درباره وضعیت ذهنی او را به اپلیکیشن ویژه فوسی روی گوشی هوشمند ارسال میکند. کاربر میتواند وضعیت آنی ذهنی و نیز توزیع وضعیت ذهنی در ساعات مختلف روز را مشاهده کند. به این ترتیب امکان برنامهریزی بهتر عملکرد برای کاربر فراهم میشود. اپلیکیشن فوسی با استفاده از هوش مصنوعی میتواند آموزشهایی ویژه را برای بهبود وضعیت ذهنی و کاهش تنش به کاربر ارائه دهد. فوسی 109 دلار قیمت دارد.

صالح سپهری فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها