روز پنجشنبه،‌ 14 تیرماه با حکم مرتضی میرباقری، معاون سیمای رسانه ملی زمزمه‌هایی که از پیش شنیده می‌شد قطعی شد و بالاخره تغییرات در شبکه‌های یک و پنج رخ داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۲۹

مجید زینالعابدین که ریاست شبکه پنج سیما را برعهده داشت به جای علیرضا برازش به شبکه یک رفت و در ادامه موج تغییر نسل در مدیران صداوسیما، جواد رمضاننژاد، مدیر 40 ساله شبکه افق جایگزین مجید زینالعابدین در شبکه پنج سیما شد.

میرباقری در حکم خود برای زینالعابدین از او خواسته با بهرهگیری از الگوی کارآمد و اثربخش مدیریت پیام و افزایش ضریب نفوذ شبکه، عمق بخشی به برنامهها با اتکا بر مطالعات مخاطب پژوهی و مقابله با جنگ نرم دشمن و آرایش رسانهای نظام سلطه و نیز ارتقای سطح کیفی برنامهسازی در همه موضوعات و قالبهای برنامهای؛ زمینههای گسترش و تعمیق دین باوری و ارزشهای اخلاقی، معنوی و انقلابی و افزایش سرمایه اجتماعی کشور را با استفاده از نظرات کارشناسان متعهد و خبره و بهکارگیری مدیران و هنرمندان پرتوان و متعهد فراهم سازد. شبکه یک را علاوه بر این که قدیمیترین شبکه تلویزیون است بهنوعی میتوان رسمیترین شبکه سازمان صدا و سیما نیز دانست که برنامههای مهم رسانه ملی از آن پخش میشود.

از جمله سوابق مجید زینالعابدین میتوان ریاست شورای اقتصاد و ریاست شورای ورزش در سازمان صداوسیما، مدیریت شبکههای سه و پنج سیما، مدیریت طرح و برنامه شبکه سه سیما، مدیریت گروه اجتماعی شبکه خبر، سردبیری بخشهای خبری و تهیهکنندگی برنامههای سیاسی را برشمرد.

معاون رئیس رسانه ملی در امور سیما در حکم خود خطاب به رمضاننژاد، بیشتر مسائل اقتصادی را مورد توجه قرار داده و از او خواسته اقتصاد مقاومتی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.

در حکم میرباقری آمده است: «عنوان شبکه پنج، شبکه تهران بیانگر اهمیت استان و شهر تهران به عنوان پایتخت کشور عزیزمان در مجموعه مناسبات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی ایران اسلامی است. انتظار دارد با بهرهگیری از راهنماییها و کمکهای نهادهای ذیربط در انجام این مأموریت اهتمام ویژهای داشته باشید.

ترویج گفتمان انقلاب اسلامی، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، توجه به مسائل شهروندی، معرفی و شناساندن ظرفیتهای اقتصـــــــــــادی، اجتماعی و فرهنــــــــــگی پایتخت و استمرار توجه به اقتصاد مقاومتی از اهم وظایف شما بهشمار میرود.

مکث

جواد رمضاننژاد متولد سال 1356 و دانش آموخته دکترای علوم ارتباطات است.

وی علاوه بر آن که از سال 93 تاکنون مدیر شبکه افق بوده،مدیریت گروه مستند شبکه چهار، سردبیری در بخشهای خبری، عضویت شورای طرح و برنامه شبکه چهار سیما، عضویت شورای راهبردی مرکز سیما فیلم، عضویت شورای بررسی طرح برنامههای مستند سیما، مدیریت مجتمع آموزشی شهید آوینی در مرکز بسیج صداوسیما و مسئولیت طرح و برنامه سازمان فرهنگی هنری اوج را نیز تجربه کرده است.

رمضان نژاد توانست شبکه تازه تاسیس افق را با برنامه های عمدتا مستند و گفتگومحور در جایگاه خوبی قرار دهد و با این تجربه به شبکه پنج رفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها