در نزدیکی شهر اوسر فرانسه، شرکت صنایع نیکولاس واقع است که به تولید قوی‌ترین و بزرگ‌تری کشنده‌های سنگین دنیا می‌پردازد. این بوژی‌کش‌ها که Tractomas نام دارند و در انواع مختلف 6×6، 8×8 و 10×10 ساخته می‌شوند، به‌قدری عظیم‌الجثه هستند که وقتی یک ولوو 16 FHدر کنار آنها قرار می‌گیرد همچون کودکی مظلوم به نظر می‌رسد! مدل D75 TR8x8 دارای ابعاد غول‌آسایی برابر با 87/10 متر طول، 48/3 متر عرض و 52/4 متر ارتفاع است، درحالی‌که وزنی برابر با 36 تن دارد. نیکولاس برای این بوژی‌کش غول‌پیکر از کابین کامیون‌های رنو استفاده کرده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۱۹

به گزارش جامجم و به نقل از پدال، این خودرو از پیشرانه ساخت کاترپیلار و گیربکس شش سرعته اتوماتیک آلیسون استفاده میکند و حداکثر سرعت آن نیز به 65 کیلومتر در ساعت میرسد درحالیکه در صورت بارگیری کامل نهایتا میتواند به حداکثر سرعت 40 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. نیکولاس میتواند در هرسال 20 دستگاه از این غولها را تولید کند. پیشرانه کاترپیلار این بوژیکش عظیمالجثه از نوع 12 سیلندر به حجم 27 لیتر است که 900 اسب بخار قدرت در 2100دور در دقیقه تولید میکند اما همهچیز قدرت نیست زیرا این موتور گشتاوری باورنکردنی برابر با 4000 نیوتن متر آن هم در دور موتور تنها 1400 دور در دقیقه تولید میکند. مخزن گازوئیل این هیولا نیز هزار لیتر ظرفیت دارد. خودروی D75 TR8x8 با تکیه بر این پیشرانه میتواند تا رقم غیرقابل باور هزار تن را بِکشد و از این طریق رکورد جهانی قویترین بوژی کش دنیا را بنام خود ثبت کرده است.

این خودرو ترجیحا در معادن زیرزمینی و یا برای حمل بارهای فوق سنگین مورد استفاده قرار میگیرد و خریدارانی از سراسر جهان همچون آفریقای جنوبی، چین و استرالیا اقدام به سفارش آن نمودهاند. قیمت هر دستگاه از این هیولای غولآسا بسته به تجهیزات به یک میلیون یورو میرسد. همچنین بسته به نوع کاربری میتوان تجهیزاتی اضافی را برای این کوه فولاد سفارش داد که ازجمله آنها میتوان به نگهدارنده چرخ زاپاس، بلوک 18 تنی روی محورهای عقب (به جهت افزایش وزن بوژیکش) و اتاقک عقب اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها