فناوری نانو به کمک آلزایمر می‌آید؟

دانشمندان دانشگاه فلوریدا با استفاده از نانوذرات مغناطیسی قصد دارند با شناسایی عامل التهابی در بیماری آلزایمر آن را درمان کنند.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۹۶

به گزارش جامجم و بهنقل از روابط عمومی معاونت علمی ریاست جمهوری، آلزایمر شایعترین بیماری اختلال مغز است که بسیاری از خانوادهها را درگیر خود کرده است. داروهای موجود در بازار تنها برای درمان اثرات این بیماری و نه علت آن استفاده میشوند. پژوهشگران موسسه FIU در حال یک مطالعه بر پایه فناوری نانو هستند که از این طریق التهاب مغز را کاهش دهند. به گفته این دانشمندان داروهای موجود بر انتقال دهندههای پیام عصبی در مغز تأثیر دارند و التهاب مغزی در بیماران از بین نمیرود و ازاینرو نمیتوان علت به وجود آورنده این بیماری را درمان کرد.

این پژوهشگران سلولهای مغزی با نام میکروگالیا را مورد هدف قرار دادند و از سیستم حامل خود در FIU با نام سیستم مغناطیسی نانوذرات الکتریکی برای تحویل دوزهای خاص ضدالتهابی به این سلولها استفاده میکنند. این نانوذرات پاسخ التهابی در سلولهای میکروگلیا را مهار و به بهبود عملکرد بیماران آلزایمری کمک میکند. گرچه دانشمندان در مورد عوامل مرگ سلولهای مغزی و از دست رفتن بافت و ایجاد آلزایمر مطمئن نیستند ولی حدس بر این است که پلاکتها موجب این بیماری میشوند. در این موسسه تحقیقاتی با استفاده از فناوری پیشرفته بیوموژن و ساختار سه بعدی بتا آمیلوئید به دنبال یافتن محل اتصال داروهای ضدالتهابی روی بتا آمیلوئید هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها