دیدار شاگردان سمپائولی و دشان؛ حساس‌ترین بازی یک چهارم نهایی

مسی مقابل صخره فرانسه

وجود ستاره‌های نام آشنا در تاریخ فوتبال آرژانتین، فوتبال دوستان این کشور را بد عادت کرده که در هر دوره‌ای منتظر معجزه از سوی این ستاره‌ها هستند. تا دیروز صحبت از مارادونا بود و حالا بیش از یک دهه است که منتظر معجزه فوتبالی از ساق‌های لیونل مسی هستند. گرچه مسی در تمام این سال‌ها نتوانسته همچون دن دیگو انتظارات آنها را بر آورده کند، اما همه خوب می‌دانند که آلبی سلسته به واسطه همین مسی چهار سال پیش به فینال رسید و امسال نیز تیمش را یک تنه به روسیه آورد. حالا پس از کش و قوس‌های فراوان و صعود سخت از مرحله گروهی، شاگردان خورخه سمپائولی امروز در اولین و حساس‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی باید در ورزشگاه شهر کازان به مصاف فرانسه بروند.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۷۱

دیدار این دو تیم را باید مصاف تیمهایی دانست که در جام جهانی روسیه پایینتر از حد انتظار بازی کردهاند. مسی و هم تیمیهایش در بازی آخر مقابل نیجریه و به لطف گل روخو در دقایق پایانی، جواز حضور در این مرحله را به دست آوردند. در طرف مقابل، تیم دیدیه دشان نیز با وجود داشتن ستارههایی همچون پل پوگبا، کیلیان امباپه و آنتوان گریزمن نتوانسته بازیهای درخشان و چشمنوازی ارائه کند. یکی از چالشهای مسی و بازیکنان هجومی آرژانتین، عملکرد فوقالعاده خط دفاعی فرانسه در بازیهای گذشته است. در سه بازی مرحله گروهی تنها پنج شوت به سمت دروازه هوگو لوریس شلیک شده و تنها گل خورده خروسها در این مرحله از روی نقطه پنالتی و در بازی مقابل استرالیا بوده است.

نکته نگران کننده برای آرژانتینیها این است که مسی در سه جام جهانی گذشته هرگز در مراحل حذفی موفق به گلزنی نشده است و در صورت گلزنی در بازی امروز، رکورد 666 دقیقه گل نزدن او شکسته میشود. نقطه مقابل مسی در تیم فرانسه در این زمینه، اولیور ژیرو است که در 357 دقیقه قبلی در جام جهانی و یورو موفق به گلزنی برای خروسها نشده است.

بازی امروز در واقع هشتادمین بازی که دشان هدایت فرانسه را برعهده دارد که به این ترتیب رکورد ریموند دومنک را پشت سر گذاشت. بازی امروز این دو تیم در واقع دوازدهمین تقابل آنها به حساب میآید. آلبی سلسته در 11 بازی قبلی دست بالا را داشته بهطوری که شش بازی را پیروز شده و تنها دو بازی را باخته است.

تقابل دیدنی رونالدو و سوارز

تقابل امشب کریس رونالدو و لوئیز سوارز در ورزشگاه شهر سوچی، یکی از جذابترین رقابتهای مرحله حذفی را شکل میدهد. این دو مهاجم که طی سالهای اخیر رقابت شدیدی در رئال و بارسا داشتهاند، حالا چشم امید تیمهای ملی کشورشان برای صعود از این مرحله هستند.

اروگوئه در کنار کرواسی تنها تیمهای صعود کرده به مرحله حذفی است که توانستهاند با سه پیروزی 9 امتیاز کامل را به دست آورد. اروگوئه در صورت پیروزی در بازی امشب میتواند برای دومین بار در تاریخ جام جهانی چهار بازی ابتدایی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد. اولین بار مربوط به سال 1930 و اولین دوره جام جهانی بود که اروگوئه در همان مسابقات نیز قهرمان شد. در طرف مقابل، رونالدو که شاید آخرین جام جهانیاش همین جام باشد و توانسته تیمش را یک تنه تا این مرحله بالا بیاورد، امید اول تیم سانتوس برای درخشش در این بازی به حساب میآید. این سومین تقابل دو تیم است که در دو بازی گذشته یک پیروزی برای پرتغال و یک تساوی به ثبت رسیده است. پرتغالیها در این دیدار حساب ویژهای روی شوتهای خارج از محوطه جریمه کردهاند زیرا از چهار گل قبلی این تیم در مرحله گروهی، سه گل از این منطقه به ثمر رسیده است. در طرف مقابل، اروگوئه از پنج گل خود، سه گل را از روی ضربات آزاد زده و بیشک امشب نیز به این روش چشم دوخته است.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها