تنگه ابوقریب در راه اکران

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» که بیشترین سیمرغ را از جشنواره سی و ششم فیلم فجر دریافت کرد، از چهارشنبه (17 مرداد) نمایش خود را آغاز می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۷۲

به گزارش فارس، سال گذشته در اختتامیه سیوششمین جشنواره فیلم فجر اتفاقات مهم بسیاری افتاد و فیلمها و افراد بسیاری سیمرغ دریافت کردند؛ اما شاید در خاطرها اسم یک فیلم، بیشتر باقی ماند. «تنگه ابوقریب» فیلمی بود که در سیوششمین جشنواره ملی فیلم فجر ۶ سیمرغ بلورین دریافت کرد و نام خود را به عنوان بیشترین دریافتکننده سیمرغ این دوره از رقابتها به ثبت رساند.

«تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیهکنندگی سعید ملکان تولید شده است و به تازگی قرار است در سینماهای کشور به نمایش درآید. این فیلم برای اکران با دفتر پخش حوزه هنری قرارداد بسته و قرار است از تاریخ 17مردادماه در سرگروه اسقلال اکران شود.

بنا بر این گزارش بهرام توکلی نهمین فیلم سینماییاش را با داستانی دفاع مقدسی تولید کرده است.

«تنگه ابوقریب»، تنگهای بسیار استراتژیک بود. اتفاقی که درباره آن فیلم ساخته شده است، واقعهای است در سال 67 در محدودهای که عراق پیشروی میکرد و مناطق را از رزمندگان ایرانی پس میگرفت، آن اتفاق افتاد، در شرایطی که ایران به هیچ عنوان آمادگی دفاع نداشت.

«تنگه ابوقریب» روایتی است از دفاع دلاورمردانه گردان عمار در برابر لشکرکشی رژیم بعث. جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی و مهدی قربانی از جمله بازیگران «تنگه ابوقریب» هستند و این فیلم از نظر صحنههای اکشن و جنگی جزء آثار منحصر به فرد سینمای دفاع مقدس محسوب میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها