در 150 دقیقه، به اندازه 17 بازی مسی گل زد!

رویـای هری کیــن

جام جهانی 2018 برای هری کین فراتر از آنچه انتظارش را داشت آغاز شده است. دو بازی و پنج گل زده!
کد خبر: ۱۱۴۹۹۱۱

کین با با یک دبل و یک هت تریک فعلا در صدر جدول گلزنان است و حداقل دو بازی دیگر در جام باقی خواهد ماند تا شانسش را برای کسب توپ طلا بالا ببرد. اولین و آخرین جام جهانی که با آقای گلی یک مهاجم انگلیسی به پایان رسید جام جهانی 1986 بود، جامی که گری لینهکر با زدن شش گل در آن، توپ طلا را از آن خود کرد.

کین قطعا آن روزها را به خاطر نمیآورد، چون هفت سال بعد از آقای گلی لینهکر درجام جهانی 86، متولد شد اما حالا در 24سالگی در همان مسیری قرار دارد که لینهکر در 26سالگی آن را تجربه کرد. نکته جالب دیگر درباره هری کین اینکه او این پنج گلش را طی 153دقیقه حضور در زمین به ثمر رسانده است؛ یعنی تقریبا هر 30 دقیقه یک گل!

این آمار وقتی بیشتر جلب توجه میکند که بدانیم در کل جام جهانی 1962، با وجود گلزنانی چون گارینشا و واوا از برزیل و سانچز از شیلی، تعداد گلهای هیچ مهاجمی به عدد پنج نرسید و عنوان آقای گلی را شش گلزن چهار گله به دست آوردند.

با فرمت جدید جام جهانی نیز در دو جام 2006 (آلمان) و 2010 (آفریقای جنوبی) آقای گل در پایان رقابتها 5 گله بود. اما حالا هری کین در دو بازی، به اندازه میروسلاو کلوزه در جام جهانی 2006 و توماس مولر، دیوید ویا، وسلی اشنایدر و دیگو فورلان در جام جهانی 2010 گل زده است.

نام کین با همین پنج گلی که در دو بازی با تونس و پاناما به ثمر رساند، حالا در کنار ستارههای بزرگی چون فرانتس بکن بائر، لیونل مسی، زیکو، میشل پلاتینی و زینالدین زیدان قرار گرفت، با این تفاوت که بکنبائر در 18 بازی، مسی در 17 بازی، زیکو و پلاتینی در 14 بازی و زیدان در 13 بازی پنج گل زدند و هری کین در کمتر از دو بازی!

البته کین برای تعبیر رویایی آقای گلی، فعلا دو رقیب سرسخت دارد که در پایان دور دوم مرحله گروهی چهار گل زده اند؛ روملو لوکاکو در بلژیک و کریستیانو رونالدو در پرتغال.

گلزنی با هر دو پا

روملو لوکاکو، کریستیانو رونالدو و ادن هازارد تا اینجای جام جهانی تنها مهاجمانی هستند که با هر دو پای راست و چپ گلزنی کردهاند. در این بین لوکاکو و رونالدو، با ضربه سر هم گلزنی کرده اند که چنین آماری برای یک مهاجم، آن هم در دو بازی فوقالعاده است.

چپپاترین گلزن

صدر جدول گلزنان را هری کین، روملو لوکاکو و کریستیانو رونالدو در اختیار دارند اما بهترین گلزن چپ پای جام تا به اینجا، دنیس چریشف روسی است. چریشف هر سه گل خود را با پای چپ به ثمر رسانده است. در بین گلزنان راست پای جام بیست و یکم نیز دیگو کاستا و هری کین فعلا سرآمد دیگران هستند. این مهاجم سه بار با پای راست موفق به گلزنی شدهاند.

رضا پورعالی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها