در برابر استفاده مشترک از لوازم آرایشی «نه» قاطعانه بگویید

لوازم ممنوعه!

کم نیستند دختران و زنانی که به طور مشترک از برخی لوازم آرایشی استفاده می‌کنند، اما آنها اگر بیماری‌ها و آلودگی‌هایی که در اثر این نوع استفاده از لوازم آرایشی منتقل می‌شوند را می‌شناختند حتما یک «نه» قاطعانه‌ای را به درخواست‌های دیگران برای مصرف مشترک لوازم آرایشی می‌گفتند.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۸۱

این وسایل به طور مستقیم با پوست، لب و دهان، چشم و موهای ما در ارتباط است و به سرعت موجب بروز بیماری میشود.اما اینکه به اشتراک گذاشتن کدام یک از این وسایل آرایشی خطر بیشتری دارد را در این فرصت برای شما بازگو کردهایم.

چشم مخصوص تماشاست اگر بگذارند: ویژهترین قسمت صورت هر فرد چشمهای اوست و سلامت آن نقش مهمی در زیبایی ظاهری شما خواهد داشت، پس در خرید، نگهداری و بهداشت انواع لوازم آرایش چشمها وسواس بیشتری به خرج دهید؛ چون چشم ما هیچ محافظی از خود در مقابل آلودگیهای محیط ندارد. اما نکته مهمتر استفاده نکردن از لوازم آرایش چشمها از جمله ریمل، خط و مداد چشم، فرمژه و انواع سایههای آرایشی دیگران است. چون شما با یک سهلانگاری باید مدتها برای برگرداندن سلامت و زیبایی چشمهای خود هزینه کنید. از طرف دیگر شما هم باید از دیگران عذرخواهی کنید و اجازه شریک شدن دیگران را در مصرف ابزار آرایش چشمهایتان به آنها ندهید. نگران نباشید یک «نه» گفتن ساده بهتر است از دنبال این دکتر و آن دکتر دویدن!

مویتان را دریابید: یکی دیگر از ابزار آرایشی که متخصصان پوست تاکید بسیاری بر بهداشت آن دارند، همین برسهای مخصوص رژگونه، پودرهای صورت و سایه چشم است.

این برسها همه شرایط لازم را برای رشد باکتریها دارد و بعد از استفاده براحتی به دیگران منتقل میشود. پس ضمن نو کردن و گاه شستن مرتب آنها مراقب بیماریهای پوستی ناشی از آن باشید. بعلاوه اینکه همه این بیماریها دلیل محکمی برای استفادهنکردن ما از برسهای آرایشی دیگران است.

تیغ و موچین و رژ: موچین و تیغهایی که برای از بین بردن موهای زائد خود مورد استفاده قرار میدهید هم منبع آلودگی به حساب میآید. تیغهای خود را یکبار مصرف و موچین را با الکل ضدعفونی کنید. این هشدارها برای این است که لوازم دیگران را حتی برای چند ثانیه استفاده قرض نگیرید.

یکی دیگر از سادهترین راههای انتقال انواع میکروب و باکتری از راه دهان است، پس انواع رژلبهای جامد و مایع و محصولاتی تحت عنوان براق یا نرمکننده با جا خوش کردن روی لبها براحتی وارد دهان و بدن شما میشود.

سمیه شیخ - کارشناس بهداشت خانواده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها