در گفت‌وگوی جام‌جم با فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان مطرح شد

پلیس در یک قدمی متهمان ایرانشهر

پلیس سایه به سایه در تعقیب متهمان فراری پرونده آزار زنان در ایرانشهر است. دادستان کل کشور دیروز اعلام کرد؛ این ماجرا به این کیفیتی که مطرح شده دروغ محض است و منبع این خبر را نیز تحت تعقیب قرار خواهیم داد و مقدمات آن نیز فراهم شده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۵۱۲

سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان دیروز در گفتوگو با جامجم در تشریح آخرین وضعیت پرونده اظهار کرد: پس از طرح نخستین شکایت، پلیس تحقیقات خود را آغاز کرد و در جستوجوی متهمان بود. یکی از متهمان همان ابتدا دستگیر شد اما سه متهم دیگر فرار کردند.

وی افزود: رد متهمان در دو استان به دست آمده و پلیس سایه به سایه در تعقیب آنهاست. هنوز از کشور خارج نشدهاند و تلاش میکنیم بزودی دستگیرشان کنیم.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به شکایت سه زن در این پرونده گفت: تحقیقات از شکات ادامه دارد و با توجه به این پرونده در تحقیقات مقدماتی است نمیتوان اظهارنظر قطعی کرد. متهمان بومی منطقه هستند و فرد دستگیر شده راننده خودروی پژو است که در داروخانه کار میکرد. متهمان بومی منطقه هستند.

سردار قنبری درباره وضعیت امنیتی ایرانشهر هم عنوان کرد: از سال 95 به بعد وضعیت امنیتی ایرانشهر روند رو به رشد داشته و سرقت مسلحانه و جرایم خشن در سطح استان کاهش پیدا کردهاست.

منبع خبر تحت تعقیب است

دادستان کل کشور هم دیروز از پیگیری پرونده آزار و اذیت زنان در ایرانشهر در دادستانی کل و مراجع قضایی استان سیستان و بلوچستان خبر داد و به میزان گفت: مطابق اعلام مقامات قضایی محلی و دادستانی مرکز استان سیستان و بلوچستان و بررسیهایی که به عمل آوردم موضوع به این ترتیبی که مطرح شده نیست.

حجتالاسلام والمسلمین منتظری افزود: شکایتی از سوی دو یا سه نفر از بانوان ارائه شده که باید دید موضوع در چه حدی و به چه کیفیتی بوده است و آیا شکات به شکایت خود باقی هستند یا خیر؟ عدهای اذهان عمومی را مورد هجوم خبر دروغین خود قرارداده و تشویش اذهان عمومی میکنند، اما بحث مهم این است که باید موضوع ریشهیابی شود.

وی گفت: کسی که چنین خبری را ساخته و بیمبنا در یک جمع عمومی و مراسمی اعلام کرده است. حتما باید بتواند این ادعا را اثبات کند و در غیر این صورت این اقدام با عنوان اتهامی تشویش اذهان عمومی به موجب قانون قابل تعقیب خواهد بود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: دستگاه قضایی در دفاع از حریم و نوامیس مردم تکلیف قانونی خود را انجام میدهد. قطعا این ماجرا به این کیفیتی که مطرح شده دروغ محض است و منبع این خبر را نیز تحت تعقیب قرار خواهیم داد و مقدمات آن نیز فراهم شده است.

تشکیل جلسه شورای تامین

محمدهادی مرعشی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان هم در حاشیه جلسه شورای تامین گفت: تاکنون دو جلسه برای بررسی این حادثه در شورای تامین شهرستان برگزار شده است. همچنین دو روز پیش تجمعی روبهروی فرمانداری توسط مردم ایرانشهر برگزار شد که فرماندار در میان مردم حضور پیدا کرد و توانست مردم را توجیه کند. همه اقدامات انجام شده به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

ریشههای حادثه ایرانشهر

مولانا عبدالحمید، امامجمعه اهلسنت زاهدان هم در واکنش به این ماجرا در مصاحبهای عنوان کرد؛ اگر حادثه اخیر ایرانشهر را آسیبشناسی کنیم، متوجه خواهیم شد که علت آن به ناامنی بازمیگردد. چند سال است که ایرانشهر از ناامنی رنج میبرد. این مردم واقعا شریف و نجیب هستند. در این شهر اقوام مختلفی از کل استان و حتی استانهای همجوار زندگی میکنند. موقعیت آن از لحاظ اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی و علمی و دانشگاهی بسیار خوب است، اما مدتی است که دستخوش ناامنی شده است. ناامنی فعلی در ایرانشهر بیسابقه است؛ متاسفانه قتل، سرقت مسلحانه، گروگانگیری و انواع ناامنیها امان مردم را بریده است.

امامجمعه اهلسنت زاهدان گفت: درخواست ما از مردم آن است که از برگزاری تجمعهای اعتراضآمیز پرهیز کنند و آرامش خود را حفظ کنند. علمای شهر هم مسئولیت و رسالت خود را انجام بدهند و مساله را از طریق قضایی و قانون پیگیری کنند. از دستگاه قضایی و انتظامی و امنیتی هم درخواست و انتظار داریم که با حساسیت این موضوع را دنبال کنند. مجرمان دستگیر شوند و از آنها تحقیق و بازجویی بهعمل آید تا به مجازات شرعی و قانونی خود برسند.

اعزام تیم وزارت بهداشت

محمدمهران امینیفرد ،رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر از اعزام یک تیم پزشکی مجرب از وزارت بهداشت برای بررسی ابعاد ماجرای تجاوز به دختران ایرانشهری به این شهرستان خبر داد. این تیم پزشکی، مسأله تجاوز به دختران ایرانشهری را از ابعاد مختلف روانشناسی، روان شناختی و روانپزشکی مورد بررسی قرار داده و آموزش های لازم حمایتی را به کارشناسان این دانشکده ارائه خواهند کرد.

وی ادامه داد: تاکنون ۳ نفر از آسیب دیدگان ماجرای تجاوز ، از طریق پزشکی قانونی به علوم پزشکی ایرانشهر معرفی شده اند و آزمایش ها و خدمات لازم را دریافت کرده اند.افرادی که مورد تعرض قرار گرفته و به علوم پزشکی ایرانشهر مراجعه کرده اند از خانواده های محترم و موجهی هستند.

معاینه یکی از قربانیان در پزشکی قانون

رضا عبدی، مدیرکل پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان عصر دیروز به ایرنا گفت: زن 24ساله ای به پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان مراجعه کردکه مورد اذیت، آزار، تجاوز به عنف و آدم ربایی قرار گرفته بود. علائمی از تجاوز و آزار در وی مشهود بود که نتیجه بررسی های انجام شده به مراجع قضایی اعلام و از طریق آنها اعلام نظر خواهد شد.

این زن در ادعای خود گفته که از سوی چهار نفر مورد آزار قرار گرفته است اما ما نمی توانیم تعداد متجاوزان را اثبات کنیم. همچنین در معاینه این فرد آثاری از ضرب و جرح نیز مشاهده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها