در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
بروز مسائل فوق در بازار حاکم بر گردشگری از جمله عوامل ناخوشایندی است که بر آمار گردشگران ورودی کشورمان تاثیر منفی داشته است. نگاه اجمالی بر امار ارائه شده از سوی سازمانهای ذیربط مانند مرکز صدور روادید وزارت امورخارجه و سازمان میراث فرهنگی و ساز مان هواپیمایی کشور و سازمان پایانههای داخلی و خارجی و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز حکایت از کاهش 50درصد گردشگری داخلی و خارجی در ماههای اخیر داشته است.
حال پرسش این است که برای مقابله با این پیامد منفی در صنعت گردشگری چه باید کرد؟
رسالت اصلی شاید به دوش صداوسیمای داخلی و برونمرزی و همچنین مطبوعات باشد که بااشاره به مشترکات فرهنگی ، تاریخی و مذهبی ایران و سایر کشورهای آ سیایی و خاورمیانه و اروپایی و شناسایی به معرفی جاذبههای گردشگری کشورمان مبادرت ورزند.
دومین اقدام میتواند ارائه تسهیلات برای ارزان کردن سفر با هماهنگی بخشهای داخلی گردشگر پذیر چون هتلها، مراکز فروش بلیط و بخش حمل و نقل زمینی، دریایی وهوایی از طریق نظارت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون تخصصی گردشگری در مجلس شورای اسلامی باشد.
ارائه بستههای حمایتی در قالب وامهای کم بهره به جهت حمایت از دستاندرکاران صنعت گردشگری و حوزههای فعال این بخش و قراردادن مشوق های صنفی و حذف و کاهش تعرفههای مالیاتی برای آنها میتواند اقدام دیگری در جهت رونق صنعت جهانگردی در موقعیت خاص کنونی باشد.
درنهایت دعوت از کارشناسان گردشگری در برنامه ریزی تخصصی هر استان به جهت معرفی جاذبههای هر منطقه به منظور جذب گردشگران بیشتر و ایجاد حس کنجکاوی باید در دستور کار مسئولان گردشگری کشور قرار گیرد تا از بحران رکود گردشگری به سلامت خارج شویم.
مرتصی خاکسار
کارشناس گردشگری
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت در گفتگو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی «جامجم» با سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب «فصل توتهای سفید»
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»: