حواشی جالب جام‌جهانی 2018

جابه‌جایی رکوردها در روسیه

در کنار تمام اخبار و گزارش‌هایی که جام‌جهانی و مسابقات هیجانی آن به همراه دارد، برخی نگاه‌ها معطوف به حواشی و مطالبی می‌شود که در نوع خود جالب است و به نوعی بر جذابیت این مسابقات می‌افزاید. در همین راستا سایت رسمی فیفا در گزارشی به رکوردهایی پرداخت که با آغاز جام‌جهانی روسیه شکسته می‌شود یا این‌که پتانسیل شکسته شدن آن وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۲۷

۱۳۵: در صورت رویارویی اروگوئه و پرتغال در مرحله یکهشتم نهایی جامجهانی، اسکار تابارز و فرناندو سانتوس با مجموعا ۱۳۵ سال و سه ماه سن، این بازی را به پیرترین بازی تاریخ جامجهانی از نظر سرمربیان روی نیمکت تبدیل خواهند کرد. رکورد فعلی متعلق به بازی یونان - نیجریه در جامجهانی ۲۰۱۰ است که اوتوری هاگل و لارس لاگربک، سرمربیان دو تیم در آن بازی مجموعا ۱۳۳ سال و ۹ ماه سن داشتند.

۴۵: عصام الحدری، دروازهبان مصر در صورت بازی کردن مقابل اروگوئه، با ۴۵ سال و پنج ماه سن به مسنترین بازیکن تاریخ جامهای جهانی تبدیل خواهد شد و رکورد فرید موندراگون را که با ۴۳ سال و سه روز در بازی کلمبیا مقابل ژاپن در جامجهانی قبلی به ثبت رسید، خواهد شکست.

13: بعد از باخت ۴بر۲ به مجارستان در مرحله یکچهارم نهایی جامجهانی ۱۹۵۶ تا باخت 3 بر یک به همین تیم در جامجهانی ۱۹۶۶، برزیل در ۱۳ بازی شکست نخورد تا رکوردی جاودانه را ثبت کند. آلمان که آخرین بار در نیمهنهایی جامجهانی ۲۰۱۰، یک بر صفر مغلوب اسپانیا شد، حالا هشت بازی است که در جامجهانی شکست نخورده و فرصت ارتقای این رکورد را در روسیه دارد.

6: زدن شش گل به همراه بازوبند کاپیتانی، رکوردی است که در اختیار دیگو مارادونا، اسطوره آرژانتین قرار دارد. لیونل مسی با زدن سه گل دیگر میتواند رکورد مربی سابقش را بشکند.

6: رکورد شکستناپذیری تیمهای منطقه کونکاکاف در جامهای جهانی مربوط به تیم ملی مکزیک است که در فاصله جامهای جهانی ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ در شش بازی متوالی شکست نخورد. کاستاریکا که در هیچ یک از پنج بازی خود در جامجهانی ۲۰۱۴ در وقتهای قانونی و اضافه شکست نخورد، با حفظ این روند در مقابل صربستان، به رکورد مکزیک خواهد رسید و در صورت تداوم آن در مقابل برزیل، رکورد جدیدی به نام خود ثبت خواهد کرد.

5: با زدن پنج گل در روسیه، توماس مولر میتواند به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شود که در سه جامجهانی بیش از چهار گل به ثمر میرساند. میروسلاو کلوزه و تئوفیلو کوبیاس، بازیکن سابق پرو در کنار مولر تنها نفراتی هستند که در دو جامجهانی بیش از چهار گل زدهاند. میرو کلوزه با ۱۶ گل، بهترین گلزن ادوار جام جهانی است و مولر ۲۸ ساله، تنها شش گل با هموطن خود فاصله دارد.

5: در صورت حضور در میدان، رافائل مارکز بعد از آنتونیو کارباخال، هموطن خود و لوتار ماتیوس به سومین بازیکنی تبدیل میشود که در پنج جامجهانی بازی میکند. جیانلوییجی بوفون نیز در پنج جامجهانی حضور داشته اما در جامجهانی ۱۹۹۸ حتی یک دقیقه هم بازی نکرد.

5: رکورد تساویهای پی در پی در تاریخ مسابقات در اختیار بلژیک با پنج تساوی متوالی در فاصله جامهای جهانی ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ است. کاستاریکا که در سه بازی اخیر خود در رقابتها به تساوی رسیده، تنها دو بازی تا رسیدن به رکورد بلژیک فاصله دارد.

4: اووه سیلر، پله و میروسلاو کلوزه سه بازیکنی هستند که در بیش از سه جامجهانی گلزنی کردهاند و در روسیه تیم کیهیل، کریستیانو رونالدو و رافا مارکز فرصت آن را دارند تا در چهارمین جامجهانی دروازه حریفان را باز کنند.

3: ماریو زاگالو و فرانتس بکن بائر تنها افرادی هستند که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی طعم قهرمانی در جامجهانی را چشیدهاند. دیدیه دشام که در سال ۱۹۹۸ همراه فرانسه جام را بالای سر برد، فرصت آن را دارد تا در روسیه به سومین فردی تبدیل شود که هم در قامت بازیکن و هم در قامت سرمربی قهرمان جامجهانی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها