سرانجام پس از چند سال رقابت میان اپل و گوگل، غول موتور جستجوی دنیا توانست رقیب خود را شکست دهد و به باارزش‌ترین برند جهان تبدیل شود. در نتیجه این رقابت یک موتور جستجو موفق شد یک برند تولید سخت‌افزار را شکست دهد و لقب ارزشمندترین عنوان تجاری جهان را به دست آورد.
کد خبر: ۱۱۴۶۶۸۷

به گزارش جامجم از اکوسیستم، آمارهای ارائهشده شرکت تحقیقات برند برندز (BrandZ) نشان میدهد شرکت گوگل که زیرمجموعه هلدینگ آلفابت است با ارزشی معادل ۳۰۲ میلیارد دلار، بالاتر از اپل با ارزش ۳۰۱ میلیارد دلار قرار گرفت.

این در حالی است که سایر عناوین تجاری فاصله نسبتا زیادی با این دو رقیب دارند.

رتبههای سوم و چهارم در بین صد عنوان تجاری برتر به ترتیب به آمازون با ارزش ۲۰۸ میلیارد دلار و مایکروسافت با ارزش ۲۰۱ میلیارد دلار اختصاص دارد. در رتبه پنجم نیز عنوان تجاری چینی Tencent با ارزش ۱۷۹ میلیارد دلار قرار گرفت.

این شرکت تحقیقاتی با اشاره به رشد عالی شرکتهای چینی، اعلام کرد: امسال نخستین سالی بود که رشد عناوین تجاری غیرآمریکایی، سریعتر از عناوین تجاری آمریکایی بود.

۱۴ نمونه تجاری چینی وارد لیست صد عنوان تجاری برتر جهان شدهاند. ارزش مجموع ده عنوان تجاری برتر چینی ۴۷درصد رشد داشت که در مقایسه با ده عنوان تجاری برتر آمریکایی دو برابر بود.

شرکت برندز در مورد رتبهبندی برندها توضیح نسبتا مبهمی را ارائه کرد. این شرکت در این باره گفت: رتبهبندی عناوین تجاری براساس جذب درآمد خالص هر برند برای شرکت مادر انجام میشود.

این سبک از ارزشگذاری، ارزش خالص برند را تعیین میکند و ما قصد داریم عناوینی را برتر اعلام کنیم که بیشترین سهم را در موفقیت شرکتهای اصلی داشتهاند. در این رتبهبندی احتمالا شرکتهایی هستند که درآمد زیادی دارند اما برند مربوط به آنها تاثیر زیادی در این درآمد ندارد یا تاثیر آن به اندازهای نیست که در لیست ما قرار داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها