رژیم غذایی بر سلامت مفاصل تاثیر می‌گذارد

سلامت مفاصل با 4ماده غذایی

درد مفاصل که می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی داشته باشد در گذشته یک بیماری شایع در افراد بالای 45 سال تلقی می‌شد، اما در حال حاضر شیوع آن میان جوانان نیز افزایش یافته است. فیزیوتراپی، یوگا و حرکات کششی از عوامل شناخته شده‌ای هستند که احتمال بروز درد مفاصل را کاهش می‌دهند. رژیم غذایی نیز از عوامل مهمی است که می‌تواند بر سلامت مفاصل تاثیرگذار باشد. مواد غذایی‌ای که خواص ضد التهابی دارند از گزینه‌های مفید برای این مشکل سلامت به شمار می‌آیند. موارد زیر از این جمله هستند:
کد خبر: ۱۱۴۶۱۷۳

گیلاس

شاید تاثیر گیلاس بر سلامت مفاصل کمی دور از ذهن به نظر برسد، اما این میوه شیرین و خوشمزه حاوی ترکیباتی به نام آنتوسیانینهاست که خواص ضد التهابی دارند. هرچقدر رنگ میوه تیرهتر باشد میزان آنتوسیانین آن بیشتر است. بنابراین سایر میوههای خانواده بری (Berries ) مانند تمشک و زغالاخته نیز گزینههای خوبی هستند. ویتامین K موجود در بریها نیز از عوامل مهم در مبارزه با عفونت و بهبود جریان خون است که دو عنصر کلیدی در حفظ سلامت مفاصل به شمار میآیند.

زردچوبه

این پودر زرد و طلایی رنگ حاوی ترکیبی با اثرات ضدالتهابی قوی است که کورکومین نامیده میشود. بعضی از مطالعات نشان میدهد کورکومین میتواند در تسکین درد مفاصل مانند ایبوپروفن عمل کند.

ماهی قزلآلا (و دیگر ماهیهای چرب)

این ماهی، پر از چربیهای امگا 3 فوقالعاده سالمی است که توانایی آنها برای کاهش التهاب بخوبی شناخته شدهاست. این ماهی همچنین منبع خوبی از ویتامین D و کلسیم است. این دو ماده مغذی در ترکیب با یکدیگر، استخوانها و مفاصل را تقویت میکنند.

زنجبیل

نشان داده شدهاست زنجبیل یک آنتیاکسیدان و ضد التهاب بسیار موثر است. تسکین دردهای عضلانی و درد مفاصل یکی از خواص فراوان این ماده غذایی برای سلامت است.

منبع: naturalon.com

یاسمین مشرف

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها