در خصوص فعالیت‌های فرهنگی موسسه و در قالب شورای سیاستگذاری فرهنگی ستاد سالگرد حضرت امام، عناوین متعددی را به عنوان برنامه‌های فرهنگی و هنری بیست و نهمین سالگرد رهبر کبیر انقلاب اسلامی در دستور کار داریم. با این رویکرد که اولا این برنامه‌ها دارای اثرگذاری باشد و ثانیا با اقتضائات و شرایط روز تناسب پیدا کند.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۹۷
امسال برای امام چه می کنیم؟

امسال سالگرد حضرت امام(ره) را در ماه مبارک رمضان داریم، طبیعتا توجه به این شرایط و این مناسبت ویژه خواهد بود. توجه به شعار سال، یعنی «حمایت از کالای ایرانی» که رهبر معظم انقلاب ارائه فرمودند و ملهم از اندیشه استقلال‌خواهی امام(ره) و دادن روحیه اتکال به نفس در کشور است، از دیگر محورهای برنامه‌های امسال خواهد بود.

همچنین با نگاهی به اوضاع و احوال این روزهای کشور، توجه به امیدآفرینی و توجه به دستاوردهای نظام را هم در سیاستگذاری‌های کلی فرهنگی لحاظ کرده‌ایم.

بنابراین اساس 13 عنوان برنامه فرهنگی تدارک دیده‌ایم؛ انتشار کتاب‌ها و نشریات و جزوات و ویژه نامه‌های فرهنگی، تبلیغی و ترویجی از این جمله‌اند. 11 عنوان کتاب را داریم که محتوای آنها با همان نگاه به سیاست‌های کلی، برای اولین بار تولید شده است. همین‌طور شش عنوان نشریه مخصوص کودکان، نوجوانان و بزرگسالان منتشر می‌کنیم. توزیع همه این محصولات در قالب بسته‌های فرهنگی و به صورت کشوری است. همچنین مسابقات فرهنگی از جمله مسابقات کتابخوانی را خواهیم داشت که در پرتال امام خمینی بارگذاری می‌شود و مخاطبان می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. مسابقه وصیت‌نامه حضرت امام(ره) ویژه عموم را هم داریم. مسابقه منشور روحانیت ویژه طلاب و روحانیون برگزار خواهد شد و مسابقه آیین انقلاب اسلامی نیز ویژه دانشجویان و دانشگاهیان برگزار می‌شود.

با مشارکت دستگاه‌های مختلف 4 همایش و نشست علمی، فرهنگی و هنری را در این ایام برگزار خواهیم کرد. برگزاری تئاتر مردمی خرداد را با مشارکت حوزه هنری و با همکاری معاونت هنری وزارت ارشاد خواهیم داشت که فراخوان آن از مدت‌ها قبل منتشر شده است. «زائر اولی» یادواره‌ای است که ویژه نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود و به کاروان‌هایی اختصاص دارد که برای اولین بار به حرم حضرت امام(ره) می‌آیند. این افراد می‌توانند در مسابقاتی همچون وقایع‌نگاری، خاطره‌نگاری و عکس‌نگاری که با همکاری سازمان بسیج مستضعفین، انجمن سینمای جوان و خانه عکاسان حوزه هنری برگزار می‌شود، شرکت کنند. یک همایش علمی توسط مرکز فرهنگی دانشجویی امام(ره) و انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی و در سالن باغ کتاب برگزار می‌شود که از آبان 96 فراخوان آن منتشر شده است. البته به دلیل همزمانی ایام رحلت حضرت امام(ره) با شب‌های قدر، زمان این همایش بعد از ایام رحلت خواهد بود. نشست‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های موسسه است که در جوار حرم حضرت امام(ره)، با حضور اقشار و گروه‌های مختلف مردمی برگزار خواهد شد. همچنین در این ایام تیزرها و کلیپ‌ها و مستندهای ویژه‌ای هم تدارک دیده شده که از رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در داخل و خارج از کشور هم از دیگر برنامه‌های موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی‌(ره) در این ایام است.

علی کمساری

معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها