گفت‌وگو با مهران عسگری مربی ایرانی تیم ملی تکواندو ترکیه

روی پرچم کشورم تعصب دارم

مهران عسگری و هدایت تیم ملی تکواندو ترکیه؛ همسر او «نور» ترکیه‌ای است و به گفته خودش تمرین دادن به همسرش و پیشرفت چشمگیری که او داشت، باعث شد تا نگاه‌ها در ترکیه به سمت او جلب شود تا عسگری امروز هدایت تیم ملی این کشور را عهده‌دار شود. برای دقایقی با عسگری هم کلام شدیم تا او از اتفاق جدیدی که در زندگی‌اش افتاده حرف بزند.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۵۷

چه اتفاقی افتاد که ترکیهایها به این نتیجه رسیدند که با شما وارد مذاکره شوند؟

بیش از یکسال با همسرم در ترکیه تمرین میکردم و به نظرم در این مدت مسئولان فدراسیون عملکرد من را زیر نظر داشتهاند. خدا را شکر میکنم که در این مدت هم تمرینات خوبی داشتیم و مدالهای خوبی را با همسرم به دست آوردیم. مثل طلای قهرمانی جهان،طلای گرندپری و... .

ظاهرا از شما خواسته بودند برای تیم ملی تکواندوی ترکیه هم بازی کنید، اما ...

بله.

و قبول نکردید؟

دوست نداشتم در قالب یک کشور دیگر مقابل کشور خودم بازی کنم. بحث مربیگری فرق میکند. همین الان خیلی از مربیان ما در کشورهای دیگر مشغول هستند. یا مثلا در رشتههای دیگر مربیان مختلفی داریم که در کشورهای همسایه و... فعالیت میکنند. من به ایران و پرچم کشورم عرق دارم و دوست نداشتم رو در روی پرچم ایران مبارزه کنم.

الان شما را سرمربی تیم ملی ترکیه بدانیم؟

بحث اینطور مطرح نشده است. من بیشتر در کارهای بدنسازی فعالیت میکنم و مشاوره هم میدهم.

در حال حاضر اوضاع تیم ملی ترکیه چطور است؟

آنها روند خوبی را طی میکنند. برگشت این تیم به روزهای خوب گذشته زمان زیادی نیاز دارد. باید ببینیم در آینده چقدر اختیار عمل به من میدهند که بتوانیم برای بهبودی کار این تیم تلاش کنند. البته پتانسیل آنها بالا ولی تمرین کمی دارند. در شرایط فعلی که روی آمادگی جسمانی آنها کار میکنیم.

وضعیت همسرتان چطور است؟ او میتواند در فصل جدید تکواندو باز هم مدال بگیرد؟

متاسفانه «نور» در چین آسیب دید و مجبور شدیم کمی محتاطتر پیش برویم. با این حال برنامهریزی که کرده بودیم جواب داد و در مسابقات اسپانیا، انتخابی گرنداسلم ۲۰۱۸ و قهرمانی اروپا با همین وضعیت آسیبدیدگی به مدال دست پیدا کردیم. هدف اصلی ما طلای قهرمانی جهان و طلای المپیک ۲۰۲۰ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها