HPV چیست؟
کد خبر: ۱۱۴۵۳۷۲

HPV یا ویروس پاپیلوم انسانی، ویروسی است که اکثرا در زمان برقراری رابطه جنسی و از طریق تماس مستقیم پوست افراد انتقال مییابد. این بیماری تا مدتها علائمش را در بدن نهفته نگه میدارد و ممکن است فرد از بیمار بودنش اطلاعی نداشته باشد. ویروس HPV میتواند باعث ایجاد زگیل در اندامهای تناسلی شود و در مواردی حتی ایجاد سرطان کند.

واکسن در چه سنی تزریق شود؟

به دلیل اینکه استفاده از این واکسن هنوز در ایران همگانی نشده، لذا طیفبندی سنی برایش در نظر گرفته شده و از 12 سالگی به بعد تا زمان شروع اولین رابطه جنسی، میتوان این واکسن را تزریق کرد. با این حال عدهای هم هستند که به دلیل ناآگاهی از این قضیه، واکسن را دریافت نکرده و رابطه جنسی را تجربه کردهاند. اشکی میگوید: واکسن HPV از چهار دسته ویروس پیشگیری میکند. احتمال اینکه کسی همزمان به هر چهار نوع ویروس مبتلا شود، نزدیک به صفر است و به همین خاطر حتی کسی که یکی از این ویروسها را گرفته، میتواند خود را در مقابل آن سه نوع دیگر ایمن سازد.

واکسن از کجا تهیه شود؟

به گفته اشکی برای دریافت واکسن HPV نیازی به تجویز پزشک نیست. این واکسن در داروخانههای معتبر چون 13 آبان به فروش میرسد.

هزینه واکسن چقدر است؟

اشکی هزینه این واکسن که از خارج کشور وارد میشود و باید در سه نوبت تزریق شود را حدود دو میلیون تومان ارزیابی میکند، هزینهای که در صورت ملی شدن این واکسن، بسیــــــار کــــــــــاهش خواهد یافت و افراد بیشتری میتوانند از آن استفاده کنند. تلاش کردیم قیمت این واکسن را از دوســــــه داروخانه مرجـــــــــــع و مــــــعتبر پیگیری کنیم که البته گفتند تمام شده و اطلاعاتی به ما ندادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها