وزیر کار گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده ۶۳ درصد مردم به شرط بالا رفتن کیفیت و قیمت مناسب آمادگی دارند کالای ایرانی مصرف کنند.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۷۹

علی ربیعی به خبرگزاری صداوسیما گفت: در کار فرهنگی ما باید روی این 63 درصد تمرکز کنیم تا آنها را به خرید کالاهای ایرانی ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس نظرسنجیها 25 درصد مردم اعلام کردهاند که صرفا از کالای ایرانی استفاده میکنند، افزود: 1/9درصد از مردم نیز اظهار کردهاند کلا تمایلی به خرید کالای ایرانی ندارند.

ربیعی با بیان اینکه تصمیمات کلان و مثبتی برای حمایت از کالای ایرانی گرفته شده است گفت: ما کالاها را به سه دسته تقسیم کردهایم؛ دسته اول کالاهایی است که توان تولید آنها در داخل کشور وجود دارد و در حال حاضر نیز این کالاها تولید میشود. دسته دوم کالاهایی که توان تولید وجود دارد، اما وارد میشود و دسته سوم کالاهایی هستند که تولید آنها در کشور مقرون به صرفه نیست و نیاز کشور از واردات تأمین میشود.

وی افزود: در حال حاضر برای هر سه دسته برنامهریزیهای مشخصی انجامشده. به عنوان مثال برای کالاهایی که در حال حاضر وارد میشود و ظرفیتهای تولید مناسبی در کشور ندارد قوانینی وضع کردیم تا به شرکتهای واردکننده مشروط به تولید در ایران اجازه واردات داده شود.

ربیعی با بیان اینکه این سیاست سبب میشود تا شرکتهای واردکننده تولید در داخل را جایگزین واردات کنند، گفت: شرط ما برای ورود شرکت های خارجی به بازار مصرف ایران تولید در داخل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها