بازار اعتیاد تابع مد است، مثل بازار همه کالاها که ابتدا به تهران و بعد به شهرهای بزرگ و پس از آن به بقیه نقاط می‌رسد. مافیای موادمخدر از این ویژگی بسیار استفاده می‌کند و مواد جدید تولیدی خود را ابتدا در پایتخت توزیع می‌کند و با مانورهای تبلیغاتی برای آن در سایر نقاط، مشتری جمع می‌کند. این مافیا البته اغلب اوقات ماده جدیدی برای عرضه به بازار ندارد بلکه فقط اسامی را تغییر می‌دهد یا ترکیبات مواد قدیمی را اندکی دستکاری می‌کند ولی این کار را آنچنان با مهارت انجام می‌دهد که برایش مشتری پیدا می‌شود. البته خصلت تنوع‌طلبی معتادان یکی از عواملی است که سیستم اعتیاد در اجرای برنامه‌هایش موفق می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۷۳

نکته قابل توجه اما این است که بسیاری از موادی که با اسمهای جدید و جذاب حتی با واحدهای فروش کلاسیک روانه بازار مصرف میشود لزوما میان مصرف کنندگان جا باز نمیکند و ماندگاری طولانی ندارد و این برمی گردد به ویژگیهای این مواد از جمله این که تا چه اندازه ارزان و در دسترس هستند، مکانیسم عملشان چیست یا فاصله زمان اولین مصرف تا بروز عوارض تخریبی چه قدر است. مافیای موادمخدر که بازاریابانی حرفهای در اختیار دارد به همه این جزئیات توجه دارد و ذائقه بازار را میشناسد و هدایت میکند.

رامین رادفر

پژوهشگر اعتیاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها