تیم ملی، امشب در آزادی به مصاف ازبکستان می‌رود

شـب بـدرقه

تیم ملی فوتبال ایران، امشب برای آخرین بار پیش از حضور در جام جهانی روسیه، در تهران به میدان می‌رود؛ دیداری که حکم بدرقه ملی‌پوشان را دارد و فرصتی است برای آخرین ملاقات هواداران و تیم ملی.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۲۴

حریف امشب تیم ملی ازبکستان است؛ تیمی که در مرحله پایانی مقدماتی با ایران همگروه بود، اما در هر دو بازی رفت و برگشت مغلوب سفیدپوشان ایرانی شد و در نهایت هم با قرارگرفتن در رده چهارم، از حضور در پلی آف باز ماند.

بازی امشب، نهمین دیدار بین تیم ملی ایران و ازبکستان خواهد بود. 20 سال پیش در بانکوک، دو تیم برای اولین بار به مصاف یکدیگر رفتند. آن مسابقه در چارچوب بازیهای آسیایی بود و در نهایت هم تیم منصور پورحیدری موفق شد با چهار گل ازبکها را مغلوب کند. حال نهمین بازی ایران و ازبکستان، در چارچوب بازی دوستانه خواهد بود و اگر با برد ایران تمام شود، چهارمین پیروزی پیاپی تیم ملی کشورمان مقابل ازبکستان خواهد بود. در هشت تقابل قبلی، شش بازی با پیروزی ایران خاتمه یافت و فقط یک بار ازبکستانیها مقابل ما پیروز شدند.

دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر ازبکستان راس ساعت 21 امشب در ورزشگاه آزادی برگزار میشود. پیشتر،زمان این دیدار ساعت 20 و 45 دقیقه اعلام شده بود.

تماشای رایگان

با اعلام فدراسیون فوتبال ایران، تماشای دیدار دوستانه ایران و ازبکستان رایگان اعلام شد. در بیانیهای که به همین منظور از سوی روابط عمومی فدراسیون فوتبال منتشر شد، آمده است: لحظه به لحظه، میدان روسیه نزدیک و نزدیکتر میشود و با چشم
بر هم زدنی، رقابت تیمی متحد به پشتوانه حمایت 80 میلیون عاشق همراه در روسیه آغاز خواهد شد. اینک، این ماییم و تیمی که با شکوه و اقتدار به آوردگاه جهانی رسید و در فردای نزدیک میخواهد اعتبار افزون کند. رسیدیم به روز خداحافظی، روزی که ورزشگاه آزادی بار دیگر شاهد صحنههای شور و عشق علاقهمندان به تیم ملی خواهد بود. ورزشگاه پرخاطره پایتخت، شنبهشب در رویارویی ایران و ازبکستان، در حضور دهها هزار طرفدار مشتاق، برگ جدیدی به کتاب خاطراتش اضافه میکند. وعده ما، شنبهشب در ورزشگاه آزادی. بیایید بیایید پیام ظفر آرید.

سیدجلال حسینی: برای حمایت به آزادی بیایید

سیدجلال حسینی در حاشیه تمرین دیروز تیم ملی فوتبال ایران گفت: خدا را شکر میکنم که دوباره به تیم ملی اضافه شدم. تیم ما هنوز کامل نشده است. خیلی از بازیکنان نیامدهاند. تلاش میکنیم در این شرایط سخت برای بزرگترین رویداد جهان فوتبال آماده شویم. شرایط خیلی سخت است. باید تمام تمرکزمان را روی تمریناتمان بگذاریم. امیدوارم حمایت شویم. احساس میکنم مدتی است همه چیز فراموش شده است.

حسینی درباره آمادگی روحی تیم ملی ایران نیز گفت: این یک حقیقت است که ما با فوتبال بینالمللی فاصله داریم. زمان اندکی پیش رو داریم. ما فقط باید از تجربه کیروش استفاده کنیم.

او در پایان در مورد بازیهای دوستانه تیم ایران افزود: این بازیها روی روحیه تیم خیلی تاثیر دارد و اعتماد به نفس و تاکتیک تیم را بالا میبرد. از هوادارانمان خواهش میکنم در آخرین بازیمان مقابل ازبکستان به ورزشگاه آزادی بیایند. بازیکنهای جوان نیاز به حمایت مردم دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها