آخر هفته‌ها فرصت خوبی برای پررنگ کردن فعالیت‌های فرهنگی است. پیشنهاد این آخر هفته ما به شما بازدید از موزه سینمای ایران است، مضاف براین‌که به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، این بازدید رایگان خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۴۲۱۳۲

به گزارش جامجم، همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی بازدید از موزه سینما در روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1397، رایگان است و علاقهمندان میتوانند در روز یاد شده از ساعت 9 تا 21 از این مکان تاریخی دیدن کنند. تالارهای آبی، معاصران و بینالملل، نمایشگاههای دفاع مقدس، علی حاتمی، کودک، دوبله و صدا، نامآوران و ارامنه، خانه فرهاد، زیرگذر تاریخ و تماشاخانه در روز جهانی موزه میزبان مخاطبان خواهد بود. همچنین پژوهشگران، سینماگران و دوستداران سینمای ایران میتوانند ضمن بازدید از بخشهای مختلف موزه از نمایش کهنترین سند حضور سینما در ایران که با همکاری کاخ گلستان در تالار آبی موزه سینما به نمایش عمومی گذاشته شدهاست، بهرهمند شوند. در این سند تاریخی مکتوب که بیش از یکصد سال قدمت و به دوران مظفرالدین شاه تعلق دارد، ردپای نخستین حضور سینما در ایران در تاریخ 22 بهمن 1278 (11 فوریه 1900) ثبت شده است.

موزه سینما طبق روال همیشگی در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا 19 و جمعهها و ایام تعطیل از ساعت 14 تا 19 میزبان علاقهمندان خواهد بود. ضمن اینکه تالارهای موزه روزهای شنبه تعطیل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها