پرسپولیس برای ماندن در لیگ قهرمانان، محکوم به شکست الجزیره است

به وقت صـعـود

در ظاهر آسان ترین قرعه نصیب پرسپولیس شده بود، اما در عمل اتفاق دیگری افتاد. تیم برانکو در عین غافلگیری بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را با اشتباهات فردی فراوان 3 بر 2 به الجزیره امارات باخت تا برای صعود محکوم به برد باشد.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۴۸

یک برد خفیف یک بر صفر هم حکم صعود پرسپولیس را امضا میکند، اما برای همین نتیجه رعایت چند اصل الزامی است. اول کنار آمدن با جو ورزشگاه و بهرهمندی از حمایت هواداران است. پرسپولیس بازیهای زیادی را در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی از دست داده است. نکتهای که تن کاته، سرمربی الجزیره هم در نشست خبری دیروز به آن اشاره داشت همین استرس احتمالی سرخها است. انتظارات از پرسپولیس بالاست و اگر بازیکنان با این جو کنار نیایند، شاید آن کیفیت فنی مطلوب را هم از دست بدهند. با توجه به نتیجه بازی رفت، پرسپولیس دیگر حریف را دستکم نمیگیرد، اما نکته مهم دیگر داشتن تمرکز بالا در حمله و دفاع است. کم اشتباه بودن در این دو پست، لازمه پیروزی بر الجزیره و صعود به جمع هشت تیم برتر آسیاست. این تنها خواسته هواداران پرسپولیس از تیمشان در آخرین بازی این فصل قرمزهاست.

بازگشت کاپیتان

امیدوارکنندهترین خبر برای برانکو پیش از انجام آخرین دیدار فصل، حضور سیدجلال در بازی با الجزیره است. کاپیتان پرسپولیس بعد از سپری کردن یک جلسه محرومیت، در بازی امشب حضور دارد تا نظم به خط دفاع این تیم برگردد. اتفاقی که میتواند امید را در دل برانکو زنده کند. پرسپولیس در 25 بازی از 41 بازی این فصل خود در لیگ، جام حذفی، سوپرجام و لیگ قهرمانان آسیا، کلینشیت کرده است.
جالب است که در 21 بازی از این تعداد رد پای مستقیم جلال حسینی دیده شد. پرسپولیس 29بار به جلال حسینی در ترکیب فیکس بازی داد که در این مدت فقط 11 گل خورد. اما در 12 دیداری که سیدجلال نبود، گلهای خورده پرسپولیس بیشتر از این عدد است.

ترسوها در آزادی

گل ثانیههای تلف شده خالیفا موبارک، کار صعود پرسپولیس به مرحله یکچهارم نهایی لیگ قهرمانان را سخت کرد. با این حال کارنامه الجزیره در بازیهای خارج از خانه بزرگترین امیدواری قرمزها خواهد بود.

الجزیره این فصل کمتر بازی خارج از خانه لیگ و آسیایی را با موفقیت تمام کرده و هر چه بازیها به پایان فصل نزدیک شده، عملکرد آنها هم بدتر شده است. آنها از پنج بازی آخر خارج از خانهشان در لیگ امارات، چهار بازی را باختند. النصر، الاهلی، امارات و الوحده، چهار تیمی بودند که در خانه الجزیره را شکست دادند و فقط الوصل مقابل آنها متوقف شد. زدن دو گل در بازی رفت، یعنی پرسپولیس با یک برد یک گله هم میتواند به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کند. نتیجهای مشابه بردهایی که چهار حریف از پنج حریف آخر الجزیره داخل خانه مقابل این تیم
بدست آوردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها