در ایران سالانه حدود صد فیلم سینمایی تولید می‌شود که از این میان تعداد زیادی از آنها به دلیل تعداد اندک سالن‌های سینمایی به اکران نمی‌رسند. بدیهی است که یکی از مهم‌ترین بخش‌های چرخه اقتصادی صنعت سینما، گیشه و فروش فیلم‌ها در سالن‌های سینماست و این در حالی است که در کشوری با 31 استان، تنها تعداد محدودی از استان‌ها از سالن‌های سینمایی مناسب برخوردار هستند. البته اگر به هر استان یا شهرستانی در کشور سر بزنید، حتما با سردر یک سالن سینما روبرو می‌شوید، سالنی که شاید سال‌ها از آخرین نمایش فیلم در آن می‌گذرد یا به حدی از نظر کیفی زیر سطح استاندارد سالن‌های سینماست که مخاطب تمایلی به تماشای فیلم در آنها ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۸۸

طی سالهای گذشته ساخت پردیسهای سینمایی توسط نهادهای مختلف توانسته در جذب مخاطب و در نهایت فروش گیشه موفق عمل کند و در ادامه این روند ظاهرا قرار است پروژه فرهنگی ـ سینمایی ـ تجاری ویلاژ توریست مشهد بعد از مجتمعهای اطلس و آرمیتاژ در مشهد مقدس با 8 سالن نمایش فیلم و ظرفیت 1500 صندلی طی ماههای آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش جامجم با طی مراحل آماده سازی، پروژه فرهنگی ـ سینمایی ـ تجاری ویلاژ توریست مشهد تا حدود 3 ماه دیگر افتتاح میشود. این پروژه با موقعیت مکانی مناسب و با ظرفیت بالای پارکینگ در بهترین نقطه ییلاقی، توریستی و گردشگری ابتدای طرقبه قرار دارد.

بر اساس سیاستهای سینمایی اعلام شده از سوی محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی، سالن سازی در استانهای کشور ادامه دارد و وزارت ارشاد از ساخت سالنهای سینما در شهرهای مختلف حمایت میکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها