اردیبهشت زیبا هنوز تمام نشده؛ نه خودش، نه باد و باران و رگبارش و نه جشنواره‌ها و رویدادهای تفریحی، فرهنگی و هنری‌اش. بهار و تابستان فصل جشن‌ها و جشنواره‌های محصولات باغی و زراعی است که خوشبختانه چند سالی است در کشورمان (‌هم در راستای جذب گردشگر و هم فروش محصولات) مورد توجه قرار گرفته و برای همین هم گاهی جشنی از این دست در گوشه‌ای از ایران زیبایمان برگزار می‌شود و البته ما هم گوش بزنگیم که شما را خبر کنیم تا فرصت تماشای این جشن‌های طرب انگیز ملی را از دست ندهید. اما در حوزه فرهنگی و تاریخی هم رویدادها و جشن‌ها و نمایشگاه‌های جالبی داریم بویژه در این هفته که هفته میراث فرهنگی است و اگر تا انتهای مطلب با ما بمانید، ضرر نمی‌کنید.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۵۶

یک جشنواره سرخ خوشمزه در طارم

اگر اهل استان زنجانید یا استانهای مجاورش یا اینکه به هر نحو میتوانید خودتان را تا فردا (25 اردیبهشت) به نقطهای از این استان؛ یعنی طارم برسانید، شما را به جشنواره سرخ رنگ و خوشمزه شاتوت دعوت میکنیم که قرار است سه شنبه همین هفته در روستای هزاررود طارم برگزار شود. وسعت زیاد باغهای شاتوت در روستای هزاررود علت اصلی برگزاری نخستین جشنواره شاتوت طارم بوده که میزبانی اش با مجموعه چای باغی هزار رود است و با همکاری اداره میراث فرهنگی زنجان و فرمانداری و بخشداری طارم برگزار میشود. راستی فراموش نکنید طارم یکی از قطبهای تولید زیتون در کشورمان هم به شمار میرود و میتوانید درکنار حضور در جشن شاتوت، زیتونهای خام و فرآوری شده خوبی از این شهرستان خریداری کنید.

فردوسی را از نگاه استاد بهزاد تماشا کنید

سهشنبه روز پاسداشت زبان پارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی است، و اما هفته میراث فرهنگی هم از همین روز یعنی 25 اردیبهشت آغاز میشود؛ بنابراین طبیعی است از
هم اکنون شاهد برگزاری نمایشگاهها و رویدادهای فرهنگی متعدد در این حوزه باشیم که اولینش نمایشگاهی است که از امروز (یعنی دوشنبه24 اردیبهشت) با عنوان «فردوسی و شاهنامه از نگاه استاد حسین بهزاد» در موزه استاد بهزاد برگزار میشود.

این نمایشگاه شامل تعدادی از آثار موزه استاد بهزاد با موضوعاتی از فردوسی و شاهنامه است که برای اولینبار به نمایش گذاشته میشود. میتوانید افتتاحیه این نمایشگاه را با تماشای یک شاهنامهخوانی زیبا از استاد امیر صادقی در سالن سینمای کاخ ملت (ساعت 16 امروز) آغاز کنید و برای بازدید از نمایشگاه هم دو ماه فرصت دارید؛ یعنی از همین امروز تا 24 تیرکه موزه استاد بهزاد در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد همه روزه از ساعت 9 تا 19 پذیرای شماست.

رژه نوستالژیک خودروهای تاریخی
در خیابان
های تهران

اما یک برنامه جالب و جذاب دیگر در هفته میراث فرهنگی که مطمئنیم خوراک جوانهای امروز و حتی جوانهای دیروز و فرصتی است برای خاطره بازی، رژه 50 خودروی تاریخی در تهران است. این نمایشگاه گرچه در پایتخت برگزار میشود، اما مطمئنیم آنقدر جذابیت دارد که هموطنان از دور و نزدیک خودشان را برای تماشای این رژه به مرکز برسانند، بویژه اینکه رژه، چهارشنبه یعنی 26 اردیبهشت برگزار میشود و فرصت برای رسیدن به تهران وجود دارد. این خودروها از 2 فروردین در نمایشگاهی در مجموعه سعدآباد به نمایش گذاشته شده بود و با پایان نمایشگاه مذکور و به مناسبت هفته میراث فرهنگی و البته به گفته رامین افشاری، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی قرار است روز چهارشنبه مسیر محل نمایشگاه در مجموعه سعدآباد را بهسمت سازمان میراثفرهنگی در خیابان آزادی، موزه ملی ایران و کاخ گلستان طی کنند و درنهایت رژه را در کاخ نیاوران بهپایان برسانند.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، مجموعهای از خودروهای تاریخی (کلاسیک) را از 2 فروردین 1397 در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه بیش از 60 دستگاه خودرو و موتورسیکلت تاریخی با قدمت بیش از 45 سال که متعلق به مالکان خصوصی است در معرض دید علاقهمندان قرار گرفت.

هم تماشای خانه تاریخی عامریها و هم تماشای فرهنگ و هنر استرالیاییها

برای آنها که دلشان میخواهد در کنار آشنایی با فرهنگ خودمان، با تاریخ و فرهنگ و هنر سایر کشورها نیز آشنا شوند هم یک پیشنهاد جالب داریم و آن بازدید از هفته فرهنگی استرالیاست که هم فال است و هم تماشا یا به عبارتی یک تیر است و دو نشان. چرا؟!... چون در هفته فرهنگی استرالیا که از سه روز پیش آغاز شده و تا فردا (25 اردیبهشت) ادامه دارد، هم میتوانید شاهد تماشای گیتار محلی، دیجریدو، نقاشی، هتلداری، نقد فیلم و... توسط هنرمندان استرالیایی باشید و هم اینکه این برنامهها را در خانه تاریخی عامریهای کاشان به تماشا بنشینید. یعنی به کاشان سفر کنید و آنجا هم که میدانید کلی فضای تاریخی ـ فرهنگی و جشنوارههای رنگارنگ و معطر گل و گلابگیری و... در انتظارتان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها